بیست و ششمین شماره ماهنامه «سرآمد» منتشر شد

بیست و ششمین شماره ماهنامه «سرآمد» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، این روزها که بیش از هر زمان دیگری، توجه و تعهد به برنامه اقتصاد مقاومتی، امری ضروری و اولویت دار برای ایرانیان محسوب می شود، دی

به گزارش خبرگزاری مهر، این روزها که بیش از هر زمان دیگری، توجه و تعهد به برنامه اقتصاد مقاومتی، امری ضروری و اولویت دار برای ایرانیان محسوب می شود، دیگر هیچ شهروندی نمی تواند از کنار هیچ یک از مقوله ها و مولفه های پیرامونی، به سادگی گذر کند. اقتصاد دانش بنیان، حالا برای هر ایرانی، یک گزاره روزانه محسوب می شود که باید در راستای آن اقدام و عمل کند.

ماهنامه «سرآمد» با همین نگاه، بیست و ششمین شماره خود را که ویژه مردادماه ۱۳۹۵ منتشر کرده، مجددا به سراغ اهمیت توجه به تولیدات ساخت داخل رفته است و رویداد ملی وفرهنگی هنری «ایران ساخت» را مورد توجه ویژه قرار است. «ایران ساخت» جشنواره ای فرهنگی هنری است که در ابعاد ملی، با شعار «فناوری ایرانی=کسب و کار ایرانی» در دی ماه توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برپا می شود.

پرویز کرمی، سردبیر «سرآمد» که دبیرکلی نخستین جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» را نیز برعهده دارد، در سرمقاله شماره جدید ماهنامه سرآمد، به بهانه انتشار خبر برگزاری این رویداد ملی، از اهمیت فرهنگسازی و ترویج اقتصاد دانش بنیان و تسری آن در همه اقشار و ابعاد جامعه نوشته است.

وی در یادداشتی تحت عنوان «مومن خود کافر افرنگ شو» در این ماهنامه آورده است: قضیه ایران ساخت یک قضیه ملی و مردمی است و ربطی به دولت و دولتمردان ندارد. اگر دولت بانی خیر شده تا این جشنواره جریان ساز فرهنگی، هنری را راه اندازی کند صرفا به این دلیل است که راه را برای ورود اقشار مختلف باز کند و فرهنگ توجه به ساخت ایران را فراگیر کند. فکر می کنیم «کوالیتی» محصول غربی، حالا هر محصولی، بهتر است از کوالیتی جنس داخلی، حالا هر جنسی.

وی در ادامه این یادداشت معتقد است: این باور غلط را نه با مقاله و شعار می شود از بین برد و نه با خواهش و تمنا و برانگیختن احساسات. یک راه حل بیشتر وجود ندارد که چنین مانع ذهنی را از سر راه هم تولیدکننده و هم مصرف کننده برداریم و آن این است که بر کیفیت کالا تاکیدی موکد کنیم.

احیای کالای ایران

سیداحمد محیط طباطبایی دراین شماره از ماهنامه سرآمد نگاهی به پیشینه تولید و تجارت ایران داشته و در مطلب خود به اینکه چگونه کالای ایرانی را احیا کنیم، پاسخ گفته است.

بیست و ششمین شماره ماهنامه خبری، علمی، تحلیلی وآموزشی «سرآمد» به صاحب امتیازی بنیاد ملی نخبگان، مدیرمسئولی سورنا ستاری و سردبیری پرویز کرمی در ۱۳۲ صفحه، ویژه تیرماه ۱۳۹۵ در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.