بیتوجهی به سهم باشگاهها از تبلیغات محیطی آسیب زننده است
به گزارش خبرگزاری مهر، احد آزادیخواه ضمن انتقاد از عدم برخورداری باشگاههای لیگ یک از درآمد تبلیغات محیطی در زمان برگزاری مسابقات فوتبال، گفت: متأسفا
به گزارش خبرگزاری مهر، احد آزادیخواه ضمن انتقاد از عدم برخورداری باشگاههای لیگ یک از درآمد تبلیغات محیطی در زمان برگزاری مسابقات فوتبال، گفت: متأسفانه باشگاههای حاضر در لیگ یک فوتبال سهمی از درآمد تبلیغات محیطی ندارند و این رخداد، فرصتی بود که به آسیب برای صنعت فوتبال کشور تبدیل شده زیرا کشورهای برتر جهان در حوزه فوتبال به خوبی از این شیوه برای ارتقاء سطح کیفی و کمی تیمهای ورزشی بهره میبرند.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تبلیغات محیطی مهمترین منابع درآمدزایی در دنیای فوتبال محسوب میشود، اظهارکرد: باشگاههای فوتبال به راحتی میتوانند بخش قابل توجهی از هزینههایشان را از طریق کسب درآمد از تبلیغات محیطی در ورزشگاهها تامین کنند.
وی با بیان اینکه هم اکنون شبکههای استانی اقدام به پخش زنده مسابقات باشگاههای لیگ یک کردهاند و این مهم فرصتی مناسب برای جذب تبلیغات است، ادامه داد: وقتی باشگاههای فوتبال بتوانند از این طریق درآمدزایی داشته باشند میتوان گفت که باری از دوش دولت برداشته شده و به نوعی از جمله مصادیق تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی است.
آزادیخواه با اشاره به اینکه شرکت مجری تبلیغات محیطی مسابقات فوتبال باید در کنار فعالیت در لیگ برتر، به مسابقات لیگ یک نیز توجه ویژهای داشته باشد، تصریح کرد: متاسفانه امروزه به دلیل کمبود اعتبار به بسیاری از باشگاهها نمیتوانند به پرورش استعدادهای فوتبال در استانها بپردازند لذا درآمدزایی از تبلیغات محیطی در ورزشگاهها میتواند راهکار مناسبی برای بهبود شرایط مالی باشگاهها باشد.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تجربه باشگاههای برتر در دنیا نشان داده علی رغم وجود مشکلات مالی در بسیاری از کشورها، باشگاههای فوتبال همچنان تراز مثبت مالی داشته و درآمد خوبی دارند اما این موضوع در عرصه فوتبال کشورمان بالعکس بوده و تیمهای ورزشی استانها خصوصا در لیگهای دسته یک، دو و غیره درگیر مشکلات مالی هستند و نتوانسته از ظرفیت موجود استفاده کنند از این رو مسئولان باید نسبت به رفع این مشکل بپردازند.