آغاز به‌کار دوازدهمین نمایشگاه عطرسیب از فردا در بوستان ولایت

آغاز به‌کار دوازدهمین نمایشگاه عطرسیب از فردا در بوستان ولایت

دوازدهمین نمایشگاه عطر سیب با هدف تجهیز هیئت‌ها، مساجد، کانون‌های مذهبی و حسینیه‌های شهرتهران از ۲۵ مهر در بوستان ولایت آغاز به‌کار می‌کند. ...

آغاز به‌کار دوازدهمین نمایشگاه عطرسیب از فردا در بوستان ولایت شهر > مناطق - دوازدهمین نمایشگاه عطر سیب با هدف تجهیز هیئت‌ها، مساجد، کانون‌های مذهبی و حسینیه‌های شهرتهران از ۲۵ مهر در بوستان ولایت آغاز به‌کار می‌کند.

رويكرد فرهنگي در آستانه ورود به‌ماه محرم، مهم‌ترين تغيير اين دوره از نمايشگاه نسبت به سال‌هاي گذشته است. ساعت كار نمايشگاه 9صبح تا 6بعداز‌ظهر است و پذيرش هيئت‌ها و تشكل‌هاي مذهبي تا ساعت ‌16 انجام مي‌شود. اين نمايشگاه از 25مهرماه تا سوم آبان‌ماه در فضاي 8500مترمربعي در قالب فضاي فرهنگي با ايجاد كانتر فعاليت خود را در جنوب پارك ولايت آغاز مي‌كند.

عطر سيب مجموعه متنوعي از اقلام مورد نياز هيئت‌ها و مساجد تهران براي برگزاري مراسم سوگواري‌ماه محرم و صفر ازجمله موادغذايي، تجهيزات صوتي و تصويري و تبليغاتي و ظروف آشپزخانه‌اي، تبليغات و شعائر مذهبي را در سوله‌هاي نمايشگاهي كه همگي به‌صورت خيمه طراحي شده‌اند فراهم مي‌كند. آنگونه كه حجت‌الاسلام والمسلمين ميثم امرودي معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران خبر داده، هدف از برپايي اين نمايشگاه تقويت باورهاي آييني و ديني و عمق‌بخشي به آگاهي دوستداران و تشنگان زلال معرفت اهل‌بيت(ع) است.

نمايشگاه دوازدهم با حضور قريب به 200توليد‌كننده و توزيع‌كننده اصلي زير‌گروه‌هاي مواد غذايي، محصولات برق و الكترونيك، تجهيزات آشپزخانه‌اي و اقلام فرهنگي و تبليغي مورد نياز هيئت‌ها، حسينيه‌ها، مساجد و كانون‌هاي مذهبي برپا مي‌شود. اما عطر سيب امسال يك تفاوت عمده با سال گذشته دارد، به‌طوري كه در دوازدهمين نمايشگاه عطر سيب عموم مردم هم براي برپايي نذورات خود امكان خريد از اين نمايشگاه را دارند. همچنين مجموعه‌هاي شهروند، سازمان ميوه و تره‌بار، سازمان بازيافت، سازمان تبليغات اسلامي، دفتر نمايندگي ولايت فقيه و ستاد رسيدگي به امور مساجد در برپايي نمايشگاه همكاري مي‌كنند.

برپايي غرفه عظيم محصولات فرهنگي شامل عرضه كتب و منشورات در حوزه ترويج فرهنگ عاشورايي، حضور روحانيون و مبلغين فرهنگي طرح نسيم بهشت در نمايشگاه و همچنين برپايي مراسم آييني تعزيه‌خواني، چاوشي‌خواني، نقالي، دمام زني و... به‌منظور استحكام‌‌بخشيدن بنيه‌هاي مكتب اسلام و بنيه‌هاي اعتقادي شهروندان ازجمله برنامه‌هاي بخش فرهنگي اين نمايشگاه به شمار مي‌رود.رئيس شوراي سياستگذاري نمايشگاه عطرسيب با اشاره به اقدامات انجام شده در طول ماه‌هاي گذشته و هماهنگي‌هاي لازم با توليد‌كنندگان، توزيع‌كنندگان اصلي و ساير غرفه‌داران در زمينه برپايي هر چه بهتر نمايشگاه گفت:

بازديد از دوازدهمين نمايشگاه عطر سيب براي عموم آزاد بوده و افراد عادي نيز مي‌توانند همانند تشكل‌ها و هيئت‌هاي مذهبي نسبت به تهيه ملزومات و مايحتاج نذورات و برنامه‌ها‌ي مذهبي خود از اين نمايشگاه باحداقل 30درصد تخفيف درنظر گرفته شده نسبت به قيمت‌هاي جاري اقدام كنند.يكي از جذاب‌ترين بخش‌هاي امسال نمايشگاه فضاسازي و ايجاد دكور در قالب مدل بين‌الحرمين است كه فضاسازي آن در قالب 12هزار مترمربع صورت گرفته است و هر روز ساعت 8:30 صبح در آن برنامه زيارت عاشورا برپا مي‌شود.