آلمان: اتفاقات نطنز، خبر خوبی برای مذاکرات وین نیست

آلمان: اتفاقات نطنز، خبر خوبی برای مذاکرات وین نیست

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، شبکه اسکای نیوز از قول مقامات آلمانی گزارش داد که برلین روند تحولات رخ داده در ایران را برای مذاکرات برجام در و

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، شبکه اسکای نیوز از قول مقامات آلمانی گزارش داد که برلین روند تحولات رخ داده در ایران را برای مذاکرات برجام در وین سازنده نمی‌داند.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، وزیر خارجه روز دوشنبه هشدار دارد که اتفاقات مربوط به سایت غنی سازی نطنز خبر خوبی برای مذاکرات جاری در وین برای احیای توافق هسته ای 2015 نیست.

هایکو ماس وزیر خارجه آلمان افزود: آنچه که ما اکنون از تهران میشنویم به ویژه از نطنز، چیز مثبتی برای مذاکرات نیست.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی از وقوع حادثه‌ در بامداد یک شنبه در بخشی از شبکه توزیع برق تاسیسات غنی‌سازی نطنز خبر داد و گفت: خوشبختانه این حادثه صدمات انسانی و آلودگی به دنبال نداشته و علل آن در دست بررسی است.

علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی هم در واکنش به حادثه در بخشی از شبکه توزیع برق تاسیسات غنی سازی نطنز گفت: اقدام علیه مرکز غنی سازی نطنز، نشان دهنده شکست مخالفان پیشرفت های صنعتی و سیاسی کشور برای جلوگیری از توسعه چشمگیر صنعت هسته ای از یک سو و مذاکرات موفق برای رفع تحریم های ظالمانه است.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن این حرکت مذبوحانه تاکید بر ضرورت برخورد جامعه بین المللی و آژانس بین المللی انرژی اتمی با این تروریسم هسته ای حق خود را برای اقدام علیه عاملان و آمران و مباشران محفوظ می دارد.