آمار جهانی مبتلایان کرونا به اندازه جمعیت کشور ایتالیا رسید!

آمار جهانی مبتلایان کرونا به اندازه جمعیت کشور ایتالیا رسید!

به گزارش همشهری آنلاین، بررسی جمعیت کشورها نشان می‌دهد که آمار جهانی مبتلایان به ویروس کرونا به جمعیت کشور اروپاییِ ایتالیا رسیده است. این کشور درحال‌

به گزارش همشهری آنلاین، بررسی جمعیت کشورها نشان می‌دهد که آمار جهانی مبتلایان به ویروس کرونا به جمعیت کشور اروپاییِ ایتالیا رسیده است. این کشور درحال‌حاضر ۶۰ میلیون و ۵۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

ایسنا درباره آمار جهانی نوشت: بنابر تازه‌ترین آمارها آمار جهانی مبتلایان به کووید۱۹ تاکنون به ۵۸ میلیون و ۹۸۶ هزار و ۴۳۹ نفر رسیده و مرگ یک میلیون و ۳۹۳ هزار و ۶۸۹ نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است. همچنین ۴۰ میلیون و ۷۶۷ هزار و ۵۲۷ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ نیز بهبود یافته‌اند.

هم‌اکنون آمریکا با بیش از ۱۲.۵ میلیون مبتلا و بیش از ۲۶۰ هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد. هند و برزیل نیز با آمار میلیونیِ مبتلایان، پس از آمریکا به ترتیب با بیش از ۹ و ۶ میلیون بیمارِ کووید ۱۹، جایگاه‌ دوم و سوم را در جهان به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین در حال حاضر چهار کشور آمریکا، برزیل، هند و مکزیک به ترتیب رکورددارِ قربانیان این بیماری در دنیا هستند و تعداد جان‌باختگان این بیماری در انگلیس نیز از ۵۵ هزار نفر عبور کرده و این کشور تاکنون بیشترین قربانیان کرونا را در قاره سبز داشته است. به علاوه هم‌اکنون ایتالیا و فرانسه نیز در حال نزدیک شدن به آمار ۵۰ هزار جان‌باخته‌ی کرونا هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (۳ آذر / ۲۳ نوامبر) به ترتیب به شرح زیر است:

۱. آمریکا: ۱۲ میلیون و ۵۸۹ هزار و ۸۸ مبتلا، ۲۶۲ هزار و ۷۰۱ قربانی

۲. هند: ۹ میلیون و ۱۴۰ هزار و ۳۱۲ مبتلا، ۱۳۳ هزار و ۷۷۳ قربانی

۳. برزیل: ۶ میلیون و ۷۱ هزار و ۴۰۱ مبتلا، ۱۶۹ هزار و ۱۹۷ قربانی

۴. فرانسه: ۲ میلیون و ۱۴۰ هزار و ۲۰۸ مبتلا، ۴۸ هزار و ۷۳۲ قربانی

۵. روسیه: ۲ میلیون و ۸۹ هزار و ۳۲۹ مبتلا، ۳۶ هزار و ۱۷۹ قربانی

۶. اسپانیا: یک میلیون و ۵۸۹ هزار و ۲۱۹ مبتلا، ۴۲ هزار و ۶۱۹ قربانی

۷. انگلیس: یک میلیون و ۵۱۲ هزار و ۴۵ مبتلا، ۵۵ هزار و ۲۴ قربانی

۸. ایتالیا: یک میلیون و ۴۰۸ هزار و ۸۶۸ مبتلا، ۴۹ هزار و ۸۲۳ قربانی

۹. آرژانتین: یک میلیون و ۳۷۰ هزار و ۳۶۶ مبتلا، ۳۷ هزار و ۲ قربانی

۱۰. کلمبیا: یک میلیون و ۲۴۸ هزار و ۴۱۷ مبتلا، ۳۵ هزار و ۲۸۷ قربانی

براساس آمار بالا، در حال حاضر ۱۱ کشور اول این جدول، همگی از رقم یک میلیون ابتلا عبور کرده‌اند و پس از آمریکا، هند و برزیل که سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند، کشورهای فرانسه، روسیه، اسپانیا، انگلیس، ایتالیا، آرژانتین، کلمبیا و مکزیک نیز بیش از یک میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.