اجرای طرح جمع‌آوری متکدیان خارجی در کرج

اجرای طرح جمع‌آوری متکدیان خارجی در کرج

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهرداری کرج گفت: بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که وجود متکدیان خارجی در سطح معابر ک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهرداری کرج گفت: بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که وجود متکدیان خارجی در سطح معابر کلانشهر کرج با آسیب‌های اجتماعی و مخاطراتی به سبب انتقال ویروس کرونا برای سلامتی شهروندان همراه است.

سیدجواد موسوی بیان کرد: بر همین اساس با هماهنگی معاون دادستانی و سرپرست ویژه ناحیه سه دادسرای عمومی و انقلاب کرج، طرح جمع آوری و بازگشت متکدیان خارجی به کشورشان اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: به‌تازگی تعدادی از متکدیان که اتباع کشور افغانستان هستند، جمع‌آوری و تحویل پلیس امنیت شهرستان کرج شدند.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری کرج با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: در این شرایط کرونایی حضور متکدیان در سطح شهر با مخاطرات فراوانی برای سلامتی شهروندان همراه است.

موسوی بیان کرد: تا چندی پیش این متکدیان در ساعاتی از روز جمع‌آوری، اما به‌دلیل نبود مکان مناسب برای ساماندهی رها می‌شدند.

وی اظهار کرد: طبق هماهنگی با دستگاه قضایی و اداره کل امور اتباع استان البرز و سایر نهادها این روند تغییر کرده و متکدیان پس از جمع‌آوری به کشورشان بازگشت داده می شوند.

وجود شمار زیادی متکدی از جمله افراد خارجی در معابر کرج و سایر مناطق استان البرز سیمای اجتماعی استان را مخدوش کرده است.