احتمال تشدید محدودیت‌های آبی در تهران

احتمال تشدید محدودیت‌های آبی در تهران

این مقام مسئول در آبفای استان تهران با تاکید بر اینکه در صورت بارش باران در وضع زرد باقی می‌مانیم گفت:‌ اگر باران نبارد، تهران وارد وضعیت قرمز می‌شود
یک مقام مسئول در وزارت نیرو با اعلام اینکه تهران در وضعیت زرد به لحاظ منابع آبی قرار دارد که اگر باران نبارد این وضعیت قرمز خواهد شد گفت: برخورد با مشترکان پُرمصرف آب در پایتخت، تشدید می شود.

به گزارش مهر، سیدرسول باقری با بیان اینکه در شش ماه نخست سال از مشترکان خواستیم 20 درصد در مصرف آب صرفه‌ جویی کنند گفت: تنها پنج تا شش درصد صرفه‌ جویی صورت گرفته و از اینرو مرحله جدید برخورد با مشترکان پُرمصرف آب آغاز می شود.

معاون درآمد و امور مشترکان آبفای استان تهران با اشاره به قطع موقت انشعاب مشترکان پُرمصرف در مرداد و شهریور اظهارداشت: درصددیم با مشترکانی که بیش از 30 و 40 مترمکعب آب در ماه مصرف می‌کنند، برخورد کنیم.

وی ادامه داد: درصورتی که باران نبارد، وضع منابع آب تهران پیچیده‌تر می‌شود؛ فعلا در وضعیت زرد قرار داریم به این معنا که مصرف و تولید آب سر به‌ سر است.

این مقام مسئول در آبفای استان تهران با تاکید بر اینکه در صورت بارش باران در وضع زرد باقی می‌مانیم گفت:‌ اگر باران نبارد، تهران وارد وضعیت قرمز می‌شود به این معنی که مصرف بیش از تولید خواهد شد.

باقری با بیان اینکه امیدمان به آسمان و رفتار مردم است گفت: همچنان از مردم تقاضا داریم که مصرف خود را 20 درصد کاهش دهند. وی درباره اقدامات صورت گرفته درباره مدیریت منابع آبی و مصرف خاطرنشان کرد: کارهای فرهنگی در این زمینه صورت گرفته؛ مشترکان پُرمصرف شناسایی شدند و مصرف مشترکانی که بیش از 50 مترمکعب آب استفاده می‌کردند را محدود کردیم که ممکن است این محدودیت در روزهای‌ آینده شدیدتر هم بشود.

وی درباره برنامه های پیش بینی شده برای گذر از پاییز در تهران تاکید کرد: همان برنامه‌ هایی که در تابستان در دستور کار قرار گرفت، ادامه پیدا خواهد کرد و ممکن است محدودیت آبرسانی به مشترکان پُرمصرف شدیدتر شود.