اختصاص ۱۸۲ میلیارد تومان برای ایجاد قطب گردشگری کرج

اختصاص ۱۸۲ میلیارد تومان برای ایجاد قطب گردشگری کرج

به گزارش همشهری انلاین به نقل از ایرنا، اکبر سلیم نژاد بیان کرد: برای سال آینده در مجموع چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تصویب شده که بخشی از این بودجه

به گزارش همشهری انلاین به نقل از ایرنا، اکبر سلیم نژاد بیان کرد: برای سال آینده در مجموع چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تصویب شده که بخشی از این بودجه برای ایجاد چشم اندازهای گردشگری، تفریحی و ورزشی هزینه خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه سال آینده ۶۹ درصد از منابع شهر صرف پروژه‌های عمرانی خواهد شد و ۳۱ درصد بودجه نیز صرف هزینه‌های جاری می‌شود، به تشریح هشت چشم انداز تدوین شده در راستای تصویب بودجه ۱۴۰۰ اشاره کرد و اظهار داشت: در چشم انداز نخست، کرج شهری زیبا، محصور در فضای سبز، قطب منطقه گردشگری با فرصت‌های طبیعی، تفریحی و ورزشی با اعتباری بالغ بر ۱۸۲ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

سلیم نژاد به چشم‌انداز دوم شهری اشاره کرد و افزود: در این چشم انداز، کرج شهری سالم و پایدار و با نشاط با الگوی مشخص سیمای شهری تعریف شده است که ۱۳۳ میلیارد تومان در این حوزه هزینه خواهد شد. چشم انداز چهارم نیز در حوزه سیستم حمل و نقل عمومی و معابر شهری است که ابر پروژه‌ها مانند مترو، بزرگراه شمالی و توسعه حمل و نقل عمومی را شامل می‌شود و ۱۹۴ میلیارد تومان از سرجمع بودجه را شامل می‌شود.

وی تاکید کرد: در چشم انداز پنجم کرج شهری علمی دانشگاهی تحقیقاتی با بودجه ۳۹ میلیارد تومانی پیش بینی شده است که در حوزه دانش هزینه خواهد شد، در چشم انداز ششم مسایل فرهنگی اجتماعی شهر با بودجه‌ای بالغ بر ۶۸ میلیارد تومان هزینه پیش‌بینی شده است.

سلیم نژاد ادامه داد: به ترتیب بودجه ۴۸ میلیارد تومانی و یک هزار و ۶۷۷ میلیارد تومانی برای چشم اندازهای هفتم و هشتم در زمینه کرج «شهری امن و عدالت محور» و «مدیریت شهری و نهادهای برنامه محور» یعنی حوزه خدمات اداری تخصیص داده شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج در البرز خاطرنشان کرد: از مجموع چشم اندازهای پیش بینی شده ۱۱۳ برنامه اجرایی داریم که برای این تعداد ۵۵۶ ردیف پروژه به مبلغ ۲ هزار میلیارد ۶۸۹ تومان تخصیص داده شده و پروژه جدیدی برای سال ۱۴۰۰ تعریف نشده است.