اختلال بویایی در کووید-۱۹ شایع‌تر از حدی است که تصور می‌شود

اختلال بویایی در کووید-۱۹ شایع‌تر از حدی است که تصور می‌شود

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هلث‌دی نیوز پژوهشگران آمریکایی دریافتند در واقع حدود ۷۷ درصد از بیماران کووید-۱۹ در ارزیابی مستقیم دچار اختلال بویایی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هلث‌دی نیوز پژوهشگران آمریکایی دریافتند در واقع حدود ۷۷ درصد از بیماران کووید-۱۹ در ارزیابی مستقیم دچار اختلال بویایی هستند، در حالیکه فقط ۴۴ درصدشان از این عارضه شکایت داشتند.

اندازه‌گیری مستقیم بویایی شامل واداشتن بیماران به تشخیص بوهای گوناگون است، اما گزارش‌های شخصی درباره از دست رفتن بویایی از طریق داده‌های به دست آمده از پرسشنامه‌های پرشده، مصاحبه یا سوابق پزشکی الکترونیکی به دست می‌آید.

این پژوهشگران می‌گویند اندازه‌گیری‌های عینی روش حساس‌تری برای شناسایی اختلال بویایی مربوط به کووید-۱۹ هستند. به گفته آنها اندازه‌گیری‌های شخصی با اینکه در مراحل اولیه پاندمی سودمند هستند، شیوع واقعی نابویایی را کمتر از حد واقعی تخمین می‌زنند و شناسایی از دست رفتن بویایی ابزار موثری برای تشخیص کووید-۱۹ در مراحل زودرس آن است.

این پژوهشگران در این تحقیق بررسی‌های قبلا منتشر شده درباره کووید-۱۹ و از دست رفتن بویایی را بازبینی کردند.

به گفته این دانشمندان اندازه‌گیری حس بویایی ممکن است در آینده به یک کار معمول مانند اندازه‌گیری دمای بدن برای تب تبدیل شود.