ارائه تسهیلات برای بافت سیاه‌چادر به عشایر خراسان شمالی

ارائه تسهیلات برای بافت سیاه‌چادر به عشایر خراسان شمالی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از صداوسیما، مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی گفت: خانوارهای عشایر استان بافت سیاه‌چادر را با دریافت تسهیلات ارزان‌قیمت ا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از صداوسیما، مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی گفت: خانوارهای عشایر استان بافت سیاه‌چادر را با دریافت تسهیلات ارزان‌قیمت از سر گرفته‌اند و هم اکنون ۱۴زن عشایری در مناطق قشلاقی به بافت آن مشغول هستند. ۱۰۰میلیون تومان تسهیلات ۴درصد با دوره بازپرداخت ۵ساله در اختیار صندوق‌های خرد زنان قرار گرفته و تاکنون ۳سیاه چادر بافته شده است.

محمدرضا قلی‌پور افزود: ۱۰میلیارد تومان تسهیلات بدون بهره از محل سفر رهبری برای احیای صنایع دستی عشایر در اختیار آنان قرار گرفت و همچنین ۲۰۰ میلیون تومان لوازم و تجهیزات برای تولیدصنایع دستی، خریداری و رایگان در اختیار عشایر قرار گرفت. این اداره‌کل آمادگی دارد تسهیلات بافت سیاه‌چادر را در اختیار سایر صندوق‌های خرد هم قرار دهد.

۵۰درصد چادر خانوارهای عشایری خراسان شمالی کهنه و فرسوده است و نیاز به بازسازی و نوسازی دارد.

سیاه‌چادربافی هنر و صنعتی ارزشمند با سابقه‌ای نزدیک به قدمت زندگی عشایری و کوچ‌نشینی است که به علت گسترش چادرهای برزنتی امروزه در اغلب مناطق عشایری به فراموشی سپرده شده است.