استقبال تهران از عادی سازی روابط دو کره/هشدار درباره تحرک آمریکا

استقبال تهران از عادی سازی روابط دو کره/هشدار درباره تحرک آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام قاسمی به تحولات مثبت اخیر در شبه جزیره کره اشاره کرد و ادامه داد: ایران دیدار اخیر رهبران دو کشور کره شمالی و کره جنوبی ر

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام قاسمی به تحولات مثبت اخیر در شبه جزیره کره اشاره کرد و ادامه داد: ایران دیدار اخیر رهبران دو کشور کره شمالی و کره جنوبی را گامی مسئولانه و در مسیر درست می داند که می تواند به صلح و امنیت پایدار منطقه ای و جهانی کمک موثری کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: سیاست اصولی و همیشگی ایران مخالفت با هرگونه تولید، برخورداری، نگهداری و استفاده از تسلیحات کشتارجمعی بوده و از هرگونه تلاشی که به عاری شدن جهان از این گونه تسلیحات بیانجامد، حمایت کرده است.

قاسمی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران معتقد است که فصل جدید و تاریخی تنش زدایی در شبه جزیره کره، باید هوشیارانه، بصورت دوجانبه و بدون دخالت و تحریک کشورهای فرامنطقه ای تداوم یابد.


وی به سیاست و رویکرد رئیس جمهوری آمریکا در سالهای اخیر و عدم پایبندی این کشور به تعهدات بین المللی خود اشاره کرد و یادآورشد: تجربه ۴۰ ساله جمهوری اسلامی ایران بویژه تجربه اخیر در موضوع برجام نشان می دهد دولت آمریکا، بازیگری قابل اعتماد نیست و التزامی به تعهدات بین المللی خود ندارد و در نتیجه، از صلاحیت لازم برای مشارکت در تعیین معادلات و ترتیبات بین کشورها برخوردار نیست؛ این موضوع در سال های اخیر و در دولت ترامپ نسبت به گذشته، تشدید شده است.

قاسمی تاکید کرد: بنابراین عمیقا بر این باوریم که تنش زدایی در شبه جزیره کره باید بدون ارتباط دادن ترتیبات آن به دخالت و تحریکات احتمالی آمریکا، به مسیری که رهبران دو کره در پیش گرفته اند، ادامه یابد.