اعتراف آمریکا:  حمله پهپادی در کابل باعث مرگ غیرنظامیان بیگناه شد

اعتراف آمریکا: حمله پهپادی در کابل باعث مرگ غیرنظامیان بیگناه شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بی‌بی‌سی تحقیقات انجام شده درباره این حمله که در ۲۹ اوت (۷ شهریور) انجام شد نشان داده است که یک کارمند بی‌گناه یک ساز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بی‌بی‌سی تحقیقات انجام شده درباره این حمله که در ۲۹ اوت (۷ شهریور) انجام شد نشان داده است که یک کارمند بی‌گناه یک سازمان امدادی به همراه ۹ عضو خانواده‌اش از جمله ۷ کودک در جریان آن کشته شده‌اند.

کم‌سن‌ترین قربانی این حمله دوساله بود.

منابع اطلاعاتی آمریکایی مسیر ماشین این مرد را با تصور که او به گروه «داعش خراسان» ارتباط دارد، برای هشت ساعت دنبال کرده بودند.

این حمله یکی از آخرین عملیات آمریکا در افغانستان پیش از پایان یافتن حضور ۲۰ ساله‌ نظامی‌اش را در این کشور بود.

بررسی ستاد مرکزی فرماندهی ارتش آمریکا داد که ماشین این کارمند امدادی در یکی از مجموعه مربوط به داعش خراسان دیده شده و بعد حرکات این ماشین با سایر اطلاعات مربوط به قصد این گروه برای حمله به فرودگاه کابل مربوط شده بود.

در یکی از نقاط، پهپاد رصدکننده این مرد را در حال گذاشتن چیزی که تصور شده بود یک جلیقه انفجاری است، در صندوق عقب ماشین دیده بود، اما بعد معلوم شد که این شیء در واقع یک گالن آب بوده است.

ژنرال کنت مک‌کنزی، فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا این حمله را یک اشتباه مصیبت‌بار خواند و از انجام آن پوزش خواست.

این حمله هنگامی رخ داد که این کارمند امدادی به نام زماری احمدی برای رسیدن به خانه‌اش وارد جاده‌ای شد که در سه کیلومتری فرودگاه قرار داشت.