انواع روش های کاشت موی سر

انواع روش های کاشت موی سر

همانطور که می دانید شهر شیراز قطب پزشکی ایران است ، از این رو بهترین و حرفه ای ترین مراکزکاشت مو در شیراز یکی از جاذبه های توریستی درمانی این شهر شده است. در این مقاله با ما همراه باشید تا با کاشت مو و انواع روش های کاشت مو آشنا شو

همانطور که می دانید شهر شیراز قطب پزشکی ایران است ، از این رو بهترین و حرفه ای ترین مراکزکاشت مو در شیراز یکی از جاذبه های توریستی درمانی این شهر شده است. در این مقاله با ما همراه باشید تا با کاشت مو و انواع روش های کاشت مو آشنا شوید. اگر به دنبال بهترین کلینیک زیبایی و کاشت مو در شیراز می باشید این مقاله مناسب شما است تا بهترین انتخاب را انجام دهید.

اگر بخواهیم کاشت مو را تعریف کنیم در اصل کاشت مو یا همان پیوند مو به تکنیک جراحی که بدون ریسک و پر طرفدار است ، گفته می‌شود. در این عمل ریشه‌های مو، تک تک از ناحیه اهدا کننده به ناحیه در حال ریزش و یا خالی از مو برده می‌شوند. این جراحی مخصوص آقایان و بانوان می باشد. کاشت مو برای نواحی در حال ریزش مثل سر، ابرو و ریش کاربرد دارد و در حال حاضر تنها راه درمان و ترمیم موهای از دست رفته است.

روش های کاشت مو

کاشت مو FUT :

در کاشت مو به روش FUT که یکی از قدیمی ترین روش های اولیه کاشت موی سر بود،  فرد را با استفاده از داروی بیهوشی عمل می کردند. بخش هایی از پوست پشت سر که دارای بانک موی مناسبی بود، از جا بریده شده و در نواحی جلوی سر که دچار ریزش مو و یا طاسی شده بود، پیوند زده می شد. این روش عوارض جانبی زیادی از جمله کم بودن تعداد گرفت های کاشته شده، بیهوشی، درد های پس از عمل، بجا ماندن خط بخیه کاشت مو (اسکار مو) بود. از این رو پس از مدتی روش های جدیدتری جهت درمان ریزش مو و کاشت موی سر مورد استفاده قرار گرفت.


روش کاشت مو FIT:

در روش کاشت مو FIT یا روش غیرجراحی، بوسیله پانچ از ناحیه بانک مو، که معمولاً از پشت سر و بالای گوشها انتخاب می شود ،عمل برداشت انجام می شود و مجدداً بوسیله پانچ یا slit به ناحیه مورد نظر پیوند داده می شود. بطور تقریبی بسته به نیاز شخص از هر 3 الی 5 واحد فولیکولی موجود در بانک مو یکی خارج می شود، از برخی جهات روش کاشت موی FTT مانند روش FUT است، یعنی با بوجود آوردن شکاف های ریز این گرافت ها کاشته می شوند، لازم بذکر است این تکنیک به تنهائی (در روش غیر ترکیبی) معمولاًدر افرادی توصیه می شود که ناحیه کاشت موی محدود و کوچکی دارند و یا کاشت مو در قسمتهای محدودی مثل ابرو ، صورت و محل زخمهای قدیمی باشد. به این نکته توجه داشته باشید که مدت زمان روش غیرجراحی (FIT) از روش جراحی (FUT) طولانی تر است.


 کاشت مو BHT :

این روش مشابه روش های دیگر بود با این تفاوت که در این تکنیک کاشت موی سر، از نواحی دیگر بدن موها کنده و به نواحی از سر که دچار طاسی یا ریزش مو شده بودند، پیوند زده می شد. این روش هم عوارض و معایب خاص خود را داشت و بازدهی لازم و نتایج عالی را در بر نداشت.


 کاشت مو SUT :

این روش کاشت موی سر، در حال حاضر بهترین روش است که برای بسیاری از مراجعه کنندگان و افرادی که دچار مشکل ریزش موهای سر شده اند، بکار گرفته می شود. این روش دارای کمترین عوارض است و عمل جراحی آن بسیار ساده و بی دردسر صورت می گیرد. نتایج عمل ماندگار و عالی بوده و این روش امروزه در بهترین کیلینک های کاشت مو در جهان مورد استفاده قرار می گیرد. بر خلاف روش های قبلی که عمل به صورت دستی انجام می شد، در این روش از دستگاه های پیشرفته استفاده می شود.


تا اینجا به بررسی انواع روش های کاشت مو پرداختیم. هر کدام از این روش ها مزایا و معایب های خود را دارند که با مشورت پزشک مربوطه می تونید بهترین انتخاب را انجام دهید. در زیر به برخی از عوارض کاشت مو اشاره می کنیم.


عوارش کاشت مو:

  • داشتن درد و خونریزی
  • امکان بروز خطای انسانی
  • استفاده از بخیه و بجا ماندن خط اسکار
  • طبیعی نبودن و گاه عروسکی بودن خط رویش مو
  • مدت زمان نقاهت طولانی
  • تورم در برخی نواحی صورت
  • نیاز به استفاده از داروهای مسکن و آرام بخش
  • وجود نکروز در پوست

جهت دریافت ویزیت آنلاین به وب سایت آنلاین پذریش مراجعه نمایید