برج تاریخی روستای شال خلخال مرمت شد

برج تاریخی روستای شال خلخال مرمت شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علی درویشی افزود: برج‌های تاریخی روستای هدف گردشگری و دارای بافت باارزش و تاریخی روستای شال با سازه خشتی مربوط

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علی درویشی افزود: برج‌های تاریخی روستای هدف گردشگری و دارای بافت باارزش و تاریخی روستای شال با سازه خشتی مربوط به دوره صفویه است که در دوران گذشته و باستان کاربرد نظامی و دیده‌بانی داشته است.

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خلخال در استان اردبیل گفت: برج خشتی این روستا از بناهای و مهم تاریخی شهرستان خلخال به‌شمار می‌رود.

درویسی اظهارداشت: در روستای شال 3 برج با کاربری نظامی مطالعه شده و یکی از برج‌ها نیمه‌سالم بوده و ۲ مورد دیگر از بین رفته که در راستای احیای این آثار تاریخی، مرمت و باسازی برج خشتی این روستا در سال جاری در اولویت کار اداره میراث فرهنگی شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: بعد از اتمام مطالعات با مشارکت دهیاری شال و انجمن مردم‌نهاد گروه زادبوم روستای شال و با نظارت اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان برج نیمه‌سالم روستای شال مرمت و برای انجام این کار ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شد.

درویشی با بیان اینکه با این اقدام مقصد جدیدی برای گردشگران در خلخال تعریف شده است، اضافه کرد: روستای شال از روستاهای هدف گردشگری شهرستان خلخال با بافت باارزش معماری بوده و حفظ بافت و تهیه طرح جامع این روستا در دستور کار قرار دارد.