برخی کشورها دنبال آتش‌افروزی هستند؛ صلح در سایه درایت رهبران پایدار می‌ماند

برخی کشورها دنبال آتش‌افروزی هستند؛ صلح در سایه درایت رهبران پایدار می‌ماند

همشهری آنلاین: رییس‌جمهوری در دیدار وزیر امور خارجه جمهوری خلق کره، برقراری و تثبیت ‌صلح و امنیت در منطقه شبه جزیره کره را مورد تاکید قرار داد و اظهار
روحاني در دیدار وزیر امور خارجه جمهوری خلق کره:
برخی کشورها دنبال آتش‌افروزی هستند؛ صلح در سایه درایت رهبران پایدار می‌ماند ایران > سیاست‌خارجی - همشهری آنلاین:
رییس‌جمهوری در دیدار وزیر امور خارجه جمهوری خلق کره، برقراری و تثبیت ‌صلح و امنیت در منطقه شبه جزیره کره را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: برخی کشورها به دنبال جنگ و آتش‌افروزی در منطقه و جهان هستند ‌اما صلح و امنیت در سایه درایت رهبران و مسئولان، پایدار خواهد ماند.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در اين ديدار، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران برای توسعه و تقویت روابط با کشورهای شرق آسیا اهمیت خاصی قایل است، اظهار داشت: ایران و کره با فعال کردن ظرفیت‌های خود می‌توانند تحرک بیشتری در روابط و مناسبات خود ایجاد کنند.

وي تاریخچه روابط دو کشور را دیرینه و مثبت ارزیابی کرد و گفت: دو کشور و دو ملت در طول تاریخ روابط دوستانه و بسیار خوبی با یکدیگر داشته‌اند و امیدواریم این روابط در زمینه‌های مختلف بویژه مسایل اقتصادی و تجاری هر چه بیشتر گسترش پیدا کند.

رییس‌جمهوری با تأکید بر ایجاد تحرک بیشتر در روابط دو کشور، اظهار داشت: افزایش رایزنی و همکاری مقامات ایران و کره می‌تواند تقویت و استحکام هر چه بیشتر مناسبات دو کشور را به همراه داشته باشد.

«ری سو یانگ» وزیر خارجه جمهوری خلق کره نیز در این دیدار با ابلاغ سلام‌های گرم «کیم جونگ اون» رهبر عالی جمهوری دمکراتیک خلق کره به دکتر روحانی، اظهار داشت: رابطه دیرینه و عمیقی بین دو کشور برقرار است و مصمم هستیم آن را در بخش‌های مختلف به ویژه در عرصه اقتصادی و بازرگانی گسترش دهیم.

وی همچنین با تقدیر از ایستادگی و مقاومت ملت ایران در حفظ حق مسلم خود برای فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای و تلاش برای برقراری صلح و امنیت در منطقه، گفت: دولت و ملت کره از ایستادگی و مقاومت ملت و دولت ایران حمایت می‌کند.