برپایی نمایشگاه گل‌های پاییزه از ۲۸ مهرماه

برپایی نمایشگاه گل‌های پاییزه از ۲۸ مهرماه

ششمین نمایشگاه فصلی گل و گیاه از روز دوشنبه ۲۸ مهرتا جمعه ۲ آبان‌ماه در محل نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران واقع در بوستان گفتگو برگزار خواهد شد. ...

برپایی نمایشگاه گل‌های پاییزه از ۲۸ مهرماه شهر > مناطق - ششمین نمایشگاه فصلی گل و گیاه از روز دوشنبه ۲۸ مهرتا جمعه ۲ آبان‌ماه در محل نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران واقع در بوستان گفتگو برگزار خواهد شد.

زمان بازديد از اين نمايشگاه از ساعت 10صبح تا 21شب است و در روز آخر نمايشگاه نيز همانند دوره‌هاي قبل قرار است عرضه مستقيم گل وگياه صورت گيرد. به گفته علي‌محمد مختاري، مديرعامل سازمان پارك‌ها و فضاي سبز شهرداري تهران همزمان با افتتاح ششمين نمايشگاه فصلي گل و گياه كارواني از گل در سطح خيابان‌ها و بزرگراه‌هاي شهر تهران به حركت درخواهد آمد. وي نمايشگاه گل و گياه را پس از نمايشگاه كتاب پربيننده‌ترين نمايشگاه كشور خواند كه ظرف 5روز بيش از 2ميليون نفر از آن بازديد مي‌كنند. گفته مي‌شود در نمايشگاه اين دوره 200توليدكننده گل و گياه حضور خواهند داشت.

مديرعامل سازمان پارك‌ها و فضاي سبز شهر تهران در بخشي از نشست خبري خود كه به مناسبت برپايي ششمين نمايشگاه فصلي گل و گياه برگزار شده بود از اجراي فاز نخست ساماندهي درختان خيابان وليعصر و كاشت 1000 اصله گونه چنار با بن‌بالا و عمر 15تا 20سال خبر داد و گفت: اين نهال‌ها از نهالستان‌هاي ورامين، محلات و كرج تهيه خواهد شد و قرار است در مسير خيابان وليعصر هرجا كه درختي به‌دليل بيماري و آفت‌زدگي دچار صدمه شده و بازكاشت در آن نقطه احساس مي‌شود جايگزين شوند. وي زمان اجراي اين طرح را از دي‌ماه امسال تا بهمن‌ماه اعلام كرد كه درختان درخواب زمستاني به‌سر مي‌برند.

به گفته مختاري آبياري بموقع و منظم فضاي سبز شهري در سال‌جاري باعث شد كه امسال خزان زودرس پيش نيايد. اين درحالي است كه در سال‌هاي پيش از مرداد‌ماه معمولا فضاي سبز شهري دچار خزان زودرس مي‌شد كه اين مشكل با آبياري منظم و كاهش فاصله آبياري‌ها برطرف شده است. به همين مناسبت وي از ساخت 300مخزن آب با گنجايش 555هزار مترمكعب آب خبر داد كه از محل آب‌هاي جاري و نزولات جوي پر مي‌شوند. اين در حالي است كه قبلا اين حجم آب هدر مي‌رفت. علاوه براين قرار است 100مخزن ديگر نيز احداث شود تا در مواجهه با بحران آب بتوان از آن در شبكه آب خام ويژه آبياري فضاي سبز بهره برد.

عقب نشيني ساختمان‌هاي حاشيه خيابان وليعصر

مختاري همچنين از ابلاغ ضوابط اجرايي طرح تفصيلي در ارتباط با خيابان وليعصر سخن گفت كه شامل مناطق 1، 3، 6 و 11 مي‌شود كه براساس آن پلاك‌هاي بر خيابان وليعصر كه قصد تخريب و نوسازي داشته باشند بايد تا عمق 3 متر عقب‌نشيني كنند. اين دستورالعمل به‌منظور حفظ سلامت درختان خيابان وليعصر به‌عنوان سرمايه ملي ابلاغ شده است.

مختاري همچنين از ممنوعيت كاشت چمن در فضاهاي سبز شهري در پايتخت سخن گفت كه اين دستورالعمل نيز به‌دليل هزينه بالاي نگهداري و مصرف زياد آب صورت گرفته است. به گفته مختاري چنانچه سازمان آب، پساب تصفيه شده هرمحله را به‌منظور آبياري در اختيار شهرداري قرار دهد شهرداري نيز آب خام دراختيار را به سازمان آب خواهد داد.

همچنين ازسوي مديرعامل سازمان پارك‌ها و فضاي سبز شهر تهران اخباري مبني بر اجراي طرح جامع نظام راهبردي توسعه و ساماندهي فضاي سبز شهر، ساماندهي و احياي 155قنات تهران، اتمام كار طراحي واحداث 52بوستان محله‌اي، منطقه‌اي و فرامنطقه‌اي تا پايان سال، اجراي 2هزار هكتار كمربند سبز تا 17اسفند امسال و ساخت نخستين بوستان دوستدار كودك درمنطقه 18ظرف 2ماه آينده اعلام شد.