تحویل خریدهای سوپرمارکتی  با روبات‌ در دوران کرونا

تحویل خریدهای سوپرمارکتی با روبات‌ در دوران کرونا

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از رویترز، خدمات این روبات‌ها که توسط شرکت OTSAW Digital ساخته شده و هر دوی آنها "Camello" نام دارند، در یک دوره آزما

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از رویترز، خدمات این روبات‌ها که توسط شرکت OTSAW Digital ساخته شده و هر دوی آنها "Camello" نام دارند، در یک دوره آزمایشی یک ساله به ۷۰۰ خانوار در سنگاپور ارائه شده‌ است.

کاربران می‌توانند محل‌های تحویل شیر و تخم مرغ خود را رزرو کنند و طبق یک برنامه زمانی پیش از آنکه روبات به یک محل تحویل برسد، آنها را از حضور خود مطلع می‌کند که معمولا این کار در لابی ساختمان‌های آپارتمانی صورت می‌گیرد. این ماجرا در دوران کرونا که خیلی‌ها نگران شیوع بیشتر بیماری کووید-۱۹ با استفاده از پیک‌های سنتی هستند بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گرفته است.

این روبات‌ها که به حسگرهای سه بعدی، دوربین و دو محفظه مجهز شده‌اند، هر کدام می‌توانند تا ۲۰ کیلوگرم غذا یا بسته‌هایی را که به‌صورت آنلاین سفارش داده شده حمل کنند. در طول هفته آنها روزانه، ۴ یا ۵ می‌توانند کار تحویل سفارش را انجام دهند. ضمن اینکه در روزهای شنبه به‌صورت نیمه وقت آماده خدمات‌رسانی هستند.

«لینگ تینگ مینگ»، مدیر اجرایی OTSAW Digital می‌گوید: «آنها بعد از هر سفر از اشعه ماوراء بنفش برای ضدعفونی کردن خود استفاده می‌کنند. به‌ویژه در این دوره همه‌گیری، همه به‌دنبال دور بودن از یکدیگر هستند.»

با این حال فعلا، کارمندان شرکت برای اطمینان از عدم بروز مشکل، روبات‌ها را با فاصله همراهی می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

روباتی با پاهای منعطف برای سطوح غیرقابل پیش‌بینی

تشویق حیدر، دانشجوی ۲۵ ساله‌ای که این سرویس را امتحان کرده است می‌گوید، این خدمات می‌تواند به‌خصوص برای افراد مسن مفید باشد. بنابراین آنها مجبور نیستند کالایی را به خانه حمل کنند. اما یک رهگذر نگران بود که این فناوری ممکن است برای برخی از افراد دردسرساز شود. «ژو یا ژین» در این باره گفت: «مشتریان جوان آن را دوست دارند. من فکر نمی‌کنم نسل قدیم این کار را انجام دهند، زیرا اینها وسایلی هستند که افراد جوان‌تر آنها را دوست دارند.»