تصويري/جزئيات بيشتري از سقوط سفينه «ويرجين گلکتيک» منتشر شد

تصويري/جزئيات بيشتري از سقوط سفينه «ويرجين گلکتيک» منتشر شد

تهران / واحد مرکزی خبر / علمی و فرهنگی 1393/08/10 00:05:59.14جزئیات بیشتری از سقوط سفینه آزمایشی «ویرجین گلکتیک» منتشر شد. به گزارش مونیتورینگ اخبار خ
تهران / واحد مرکزی خبر / علمی و فرهنگی 1393/08/10
00:05:59.14
جزئیات بیشتری از سقوط سفینه آزمایشی «ویرجین گلکتیک» منتشر شد.
به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر، انفجار و سقوط این سفینه توریستی، یک کشته و یک زخمی برجا گذاشته است.
جرج وایت سایدز، مدیر اجرایی «ویرجین گلکتیک» انگلیس که شرکتی پیشتاز در صنایع گردشگری فضایی است با شرکت در یک کنفرانس خبری پس از حادثه سقوط اعلام کرد: در حال حاضر اندیشه اصلی ما متوجه خدمه این سفینه و خانواده های آنهاست و ما هر کاری را که لازم باشد برای آنها انجام خواهیم داد. در اینجا مایلم از تلاشهای منطقه «آنتلوپ وَلی» برای تلاشهایشان تشکر کنم. ما به فکر آن تعداد از اعضای تیم هستیم که در شرکتهایی که داریم مشغول کار بر روی این برنامه اند. ریچارد برانسون، یکی از اعضای این تیم است. او امروز به صحرای «موهاوی» محل حادثه پرواز کرده است و انتظار داریم تا فردا صبح آنجا باشد. وی با اشاره به سختی فعالیتهای فضایی، امروز را روز سختی توصیف و خاطر نشان کرد: ما از بررسی هایی که قرار است در این ارتباط صورت گیرد، حمایت می کنیم تا اینکه در نهایت از آنچه رخ داده است، سر دربیاوریم.
او با بیان آنکه آینده در بسیاری جهات به روزهای سختی مثل امروز بستگی دارد، افزود: ما معتقدیم به افرادی که با این وسائل نقلیه پرواز می کنند همانند آنهایی که بر روی وسائل کار می کنند مدیونیم.
استوارت ویت، مدیر اجرایی ایستگاه هوانوردی و فضایی «موهاوی» نیز در این ارتباط اظهار داشت: این پرواز، صرفا یک پرواز آزمایشی بود. در واقع این، رویدادی عمومی نبود. با توجه به دیده ها و شنیده هایم در خصوص این حادثه باید به شما بگویم که هیچ چیز غیرمعمولی را شناسایی نکردیم. به نظر می رسد این سفینه به لحاظ هیدرودینامیکی متفاوت از قبل شده بود. اما با اینحال من تا این لحظه نتوانستم مساله خاصی را شناسایی کنم.
00:08:52.11