تولید سرم بطری پتاسیم کلراید برای نخستین بار در مشهد

تولید سرم بطری پتاسیم کلراید برای نخستین بار در مشهد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، مدیرعامل شرکت داروسازی ثامن مشهد با اشاره به جزئیات این ۴ داروی جدید اظهار کرد: محلول PH+ (پی. اچ. پلاس) یکی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، مدیرعامل شرکت داروسازی ثامن مشهد با اشاره به جزئیات این ۴ داروی جدید اظهار کرد: محلول PH+ (پی. اچ. پلاس) یکی از محصولات جدید است که برای نخستین بار در کشور تولید شده و به عنوان جدیدترین نسل از محلول‌های سدیم کلراید استنشاقی، در درمان بیماران ژنتیکی سیستیک فیبروزیس(سی. اف) مورد استفاده قرار می‌گیرد. ورود به سبد داروهای استنشاقی و افزایش حاشیه سود محصولات تولیدی خط آمپول، از جمله ویژگی‌های تولید این محصول است.

مجید طبسی افزود: یکی دیگر از داروهای جدید، محلول ثاموستامول (استامینوفن ۵۰ میلی لیتری) است که ویژه تزریق به کودکان و نوزادان بدون نیاز به رقیق‌سازی و آماده‌سازی محلول است که پروژه تولید آن در مدت ۱۳ ماه به اتمام رسیده است.

همچنین دو محلول‌ جدید دیگر پتاسیم کلراید ۱۵ درصد و ۳ درصد در دکستروز ۵ درصد (۵۰۰ میلی لیتری) است که برای رفع کمبود پتاسیم بدن استفاده می‌شود.

طبسی با تأکید بر اینکه سرم بطری پتاسیم کلراید برای بیماران قلبی در این شرکت تولید و به بازار عرضه می‌شود، افزود: این پروژه دارویی در مدت ۱۴ ماه انجام شده است. اجرای مراحل طراحی و تولید این محصولات جدید به همت متخصصان توانمند و باتجربه واحد تحقیق و توسعه(R&D) شرکت داروسازی ثامن و با بهره‌گیری از تجهیزات آزمایشگاهی این شرکت انجام شده است.

خط تولید کیسه آماده انواع سرُم در این شرکت نیز راه‌اندازی شد، این دستگاه که ظرفیت تولید هزار کیسه در ساعت را دارد می‌تواند سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلار صرفه‌جویی ارزی برای شرکت داروسازی ثامن به همراه داشته باشد.