جراحی بینی استخوانی

جراحی بینی استخوانی

امروزه جراحی بینی عمل متداول در بین مردم همه دنیا به ویژه ایرانیان است . جراحی بینی شامل جراحی بینی گوشتی و جراحی بینی استخوانی می باشد.انتخاب پزشک حاذق و با تجربه یکی از مهمترین فاکتور هایی هست که باید برای جراحی بینی در نظر

امروزه جراحی بینی عمل متداول در بین مردم همه دنیا به ویژه ایرانیان است . جراحی بینی شامل جراحی بینی گوشتی و جراحی بینی استخوانی می باشد.

انتخاب پزشک حاذق و با تجربه یکی از مهمترین فاکتور هایی هست که باید برای جراحی بینی در نظر بگیرید. زیرا که عمل بینی اگر توسط پزشک متخصص انجام نشود اثرات جبران ناپذیری در پی خواهد داشت. اکثر افراد متقاضی جراحی بینی ، تنها به فکر ایجاد تغییرات در ظاهر بینی خود می باشند و معمولا توجهی به تنفس بعد از عمل جراحی بینی نخواهند کرد.


در این مقاله با جراحی بینی استخوانی و توصیه های مرتبط با آن با شما همراه هستیم. اگر از فرم بینی خود ناراضی هستید و دغدغه عمل کردن بینی خود را دارید این مقاله مناسب شما است. در این میان درصدی از مردم دارای بینی با ساختار استخوانی هستند و اغلب سوالاتی از این قبیل ذهن آنها را به خود درگیر کرده است. اگر به دنبال متخصص جراحی بینی در شیراز هستید لیست بهترین متخصص جراحی بینی در شیراز را مشاهده کنید.


اگر پوست بینی نازک باشد و استخوان و غضروف های محکمی داشته باشد به آن بینی استخوانی یا غضروفی می گویند. اگر بخواهیم به نتیجه جراحی بینی استخوانی و گوشتی بپردازیم به طور کلی عمل های گوشتی نتیجه سخت تری به دنبال خواهند داشت چرا که این نوع عمل با چالش بزرگی چون کم بودن نوک بینی همراه می باشد. اما اغلب نتایج جراحی زیبایی بینی استخوانی بسیار زیبا و ایده آل تر می باشد.

به طور کلی بینی متشکل از 3 لایه اصلی می باشد.

لایه اول ، یک لایه عضلانی ظریف است که به قسمت زیرین خود متصل می باشد.
لایه دوم ، اسکلت استخوانی غضروفی بینی بوده است.
لایه سوم ، لایه پوشاننده از مخاط و پوست است که در قسمت داخلی بینی قرار دارد.


بر اساس نوع بافت و غضروف بینی، بینی ها به دو دسته بینی گوشتی و بینی استخوانی قابل تقسیم بندی می باشند و تفاوت آن ها در بافت و غضروف بینی می باشد که بینی های استخوانی دارای غضروف مقاوم و بینی های گوشتی دارای غضروف و استخوانی ضعیف هستند.

رشد بیش از حد غضروف بینی در اثرعواملی نظیر وراثت و وارد آمدن ضربه به استخوان بینی رخ می دهد. بینی استخوانی در قسمت پل بینی، دارای حالت خمیدگی و برآمدگی است.

ویژگی بینی های استخوانی

از لحاظ فرم ظاهری دارای قوز می باشد.
دارای پوستی نازک است و از انعطاف پذیری بالایی برخوردار می باشد.
از بافت و غضروف مستحکم برخوردار می باشد.

جراحی بینی استخوانی

این نکته حائز اهمیت است که جراحی بینی فقط با ایجاد برش و انجام تغییرات استئوتومی برای رفع ایرادات بینی انجام می گیرد.

بنابراین باید به افرادی که می خواهند عمل بینی استخوانی طبیعی داشته باشند یا در مواردی می خواهند جراحی بینی استخوانی بدون عمل انجام دهند و حتی گاها در سایت های اینترنتی عمل بینی استخوانی توسط لیزر را مشاهده نموده اند متذکر شد که اصلاح بینی استخوانی به کمک انجام عمل جراحی بینی امکان پذیر است. در جراحی بینی استخوانی ، مدت زمان توصیه شده جهت چسب زدن به بینی 4 هفته می باشد. ام در جراحی بینی گوشتی، مدت زمان بیشتری حدود 6 الی 8 هفته

برای مشاوره آنلاین رایگان با جراح بینی به وب سایت آنلاین پذیرش مراجعه نمایید.