حمایت سناتور ارشد آمریکایی از افزایش تحریم‌های موشکی ضد ایران

حمایت سناتور ارشد آمریکایی از افزایش تحریم‌های موشکی ضد ایران

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، «جیم ریش»، عضو ارشد کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا از گزارش‌ها درباره قصد دولت کشورش برای تشدید تحریم‌های م

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، «جیم ریش»، عضو ارشد کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا از گزارش‌ها درباره قصد دولت کشورش برای تشدید تحریم‌های موشکی و پهپادی علیه ایران حمایت کرد.

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» ساعاتی قبل‌تر در گزارشی اختصاصی ضمن اشاره به نگرانی‌های مقامات‌ غربی از توانمندی رو به رشد موشکی ایران، از قصد ایالات متحده برای وضع تحریم‌هایی علیه پهپادها و موشک‌های هدایت‌شونده جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

«جیم ریش» در حساب کاربری رسمی خود در توییتر نوشت: «من از مدت‌ها پیش بر ضرورت رسیدگی به برنامه موشکی ایران تأکید کرده‌ام. ایران همچنان با موشک به منافع و نیروهای آمریکا حمله می‌کند. پای جان آمریکایی‌ها در میان است. باید اقدامات بیشتری انجام شود.»

او در ادامه تأکید کرد: «دولت باید برنامه‌های منعکس‌شده در گزارش‌ها برای هدف قرار دادن پهپادها و شبکه خرید موشکی ایران را پیگیری کند.»

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارش خود در توجیه این اقدام آمریکا نوشته است که مقام‌های امنیتی غربی بر این باورند که توانمندی‌های ایران در زمینه استفاده از پهپادها و موشک‌های هدایت شونده برای انجام حملات دقیق بیش از برنامه غنی‌سازی و برنامه‌های موشک بالستیکی این کشور برای ثبات منطقه غرب آسیا خطرناک است.

ایالات متحده در سال‌های گذشته تحریم‌هایی را علیه برنامه موشکی ایران وضع کرده است اما طبق گزارش این روزنامه وال استریت ژورنال، مقام‌های آمریکایی معتقدند که هدف قرار دادن شبکه‌های تدارکاتی ایران همچون تأمین کنندگان قطعات مورد استفاده برای ساخت پهپادها و موشک‌های هدایت‌شونده، می‌تواند به طور مؤثرتری فعالیت‌های ایران را مختل کند.

یکی از مقام‌های ارشد آمریکایی در خصوص توطئه جدید دولت بایدن برای هدف قرار دادن برنامه موشکی ایران گفت: «این (تحریم‌ پهپادها و موشک‌های هدایت شونده ایران) بخشی از یک رویکرد جامع است بنابراین ما با تمامی جنبه‌های تهدید ایران مواجه هستیم».

یکی دیگر از مقام‌های آمریکایی مدعی شده است که استفاده از پهپادها و موشک‌های هدایت‌شونده ایران علیه نیروهای آمریکایی و همپیمانان این کشور در منطقه افزایش یافته است و در این خصوص گفت: «پهپادهای ایران در حال تبدیل شدن به یک تهدید فزاینده برای همپیمانان ما در منطقه است».