خارجی‌ها به سرمایه‌گذاری کمتر از یک میلیارد دلار در ایران راضی نمی‌شوند

خارجی‌ها به سرمایه‌گذاری کمتر از یک میلیارد دلار در ایران راضی نمی‌شوند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد فطانت که در مراسم افتتاح سایت عربی سنا صحبت می‌کرد، اظهار داشت: ما قصد داشتیم سرمایه گذاری خارجی در
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد فطانت که در مراسم افتتاح سایت عربی سنا صحبت می‌کرد، اظهار داشت: ما قصد داشتیم سرمایه گذاری خارجی در ایران را به 250 میلیون دلار برسانیم، اما سرمایه گذاران خارجی مبلغ زیر یک میلیارد دلار را نمی‌پذیرند می گویند اگر قرار است سرمایه گذاری انجام شود، باید در حجم بالاتر از یک میلیارد دلار انجام شود.

وی ادامه داد: برنامه ریزی زیادی برای سرمایه‌گذاری خارجی انجام شده است، این سرمایه‌گذاری بستگی به این دارد که چقدر محصولات جدید را تا آخر سال عرصه کنیم. یکی از محدودیت ها خصوصا در بخش صکوک این است که ما به اندازه کافی عرضه نداریم که بتواند جوابگوی سرمایه گذاران داخلی و خارجی باشد. سرمایه گذاران خارجی از طریق کارگزاران علاقه‌مندی خود را به سرمایه‌گذاری در ایران نشان داده اند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: وضعیت اقتصادی در کشور های اروپایی به سمتی رفته که نرخ سود سپرده‌ها منفی شده است، در نتیجه آنها به دنبال این هستند که بازار های جدیدی را برای سرمایه گذاری پیدا کنند، بازار ما به دلیل ثبات نسبی نرخ ارز یکی از هدف‌های سرمایه گذاران است، اما این کار نیاز به افزایش حجم بازار دارد.

فطانت افزود: فاز دیگر سرمایه گذاری خارجی عرضه صکوک دولتی در خارج از کشور است که احتمال دارد با موانع قانونی مواجه شویم، چون صراحت قانونی برای عرضه شدن صکوک دولتی به صورت ارزی نداریم.

وی تصریح کرد: در صورتی که مجلس و دولت تشخیص دهند که تامین مالی از بازارهای بین المللی با توجه به سیاست های پولی و مالی مناسب است، این کار را خواهیم کرد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تهران توضیح داد، البته باید اوراق به ارز باشد و امیدوارم که موانع این موضوع برطرف شود. ما سیاست گذار این موضوع نیستیم، پس نمی توانیم در موردش قولی دهیم، ولی کاری که بازار سرمایه باید انجام دهد، کامل شده است.

در این مراسم با حضور محمد فطانت از سایت عربی سنا رونمایی شد و مخاطبان از امروز می توانند از این پایگاه خبری به زبان عربی نیز استفاده کنند.

انتهای پیام/ب

http://fna.ir/1XUE3O