درهای رسانه ملی باید به روی جوانان متخصص و انقلابی گشوده شود

درهای رسانه ملی باید به روی جوانان متخصص و انقلابی گشوده شود

به گزارش خبرگزاری مهر، جمعی از تشکل‌های بسیجی دانشگاه‌های بزرگ تهران خطاب به مدیر شبکه سه تاکید کردند: تحقق اهداف انقلاب در عرصه رسانه جز با میدان داد

به گزارش خبرگزاری مهر، جمعی از تشکل‌های بسیجی دانشگاه‌های بزرگ تهران خطاب به مدیر شبکه سه تاکید کردند: تحقق اهداف انقلاب در عرصه رسانه جز با میدان دادن به جوانان مؤمن، متخصص و انقلابی محقق نمی‌شود.

متن کامل پیام بدین شرح است:

برادر بسیجی جناب آقای علی فروغی، مدیر محترم شبکه سه سیما

سلام علیکم

خبر مسرت بخش انتصاب حضرت‌عالی به مدیریت شبکه سه سیما، باری دیگر جوانه‌های امید را در قلب دغدغه‌مندان انقلاب اسلامی نسبت به بهبود وضعیت رسانه ملی زنده کرده است. این انتصاب که حکایت‌گر رویکرد شایسته سالارانه ریاست سازمان «صدا و سیما» و حسن اعتماد ایشان به جوانان مؤمن انقلابی می‌باشد، اکنون بار سنگینی را بر روی دوش شما قرار داده است.

جناب آقای «فروغی»؛ اکنون شما به نمایندگی از امت حزب الله سکان‌دار یکی از پرمخاطب‌ترین شبکه‌های سیما هستید. جنبش دانشجویی برعهده خود می‌داند که ضمن تبریک به حضرت‌عالی به‌تبع قرار گرفتن در این جایگاه، نکاتی را در جهت رسالت انقلابی‌تان به شما متذکر شود:

رسانه ملی، بیش از هر رسانه دیگری باید زبان رسای مستضعفین و پابرهنگانی باشد که صاحبان اصلی انقلاب اسلامی هستند و تاکنون تریبونی برای بیان دردها و معضلات خود نداشته‌اند. رسانه مردمی این وظیفه را بر عهده دارد که شجاعانه مطالبه‌گر مبارزه با فساد و احقاق حقوق ملت شریف ایران در عرصه‌های گوناگون باشد.

عرصه سبک زندگی اسلامی و ایرانی، یکی از تنگه‌های احد انقلاب است و بر همه دستگاه‌های فرهنگی لازم است که اهتمام ویژه‌ای نسبت به ترویج آن داشته باشند. درحالی‌که امروزه بعضی از تولیدات سیما نه‌تنها ناظر به سبک زندگی ایرانی اسلامی نیست بلکه با ترویج آفت اشرافیت و تجمل‌گرایی، در عمل تصویری از فرهنگ غرب را به مخاطبان خود ارائه می‌دهد. بدون تردید به کار گرفتن ذوق هنری در کنار تلاش برای القای ارزش‌های اسلامی بهترین رویکرد برای ترویج این نوع از سبک زندگی محسوب می‌شود.

شبکه سه، شبکه جوان، باید بتواند بخش عظیمی از نیازهای رسانه‌ای قشر جوان را برآورده کند. در حالی که امروز، مخاطب جوان ترجیح می‌دهد بخش قابل توجهی از محتوای رسانه‌ای خود را از کانال‌های غیر همسو دریافت نماید. لذا بسیج دانشجویی توقع دارد با در نظر گرفتن شرایط و سلایق جوان امروز و با تولیدات جذاب، پرمحتوا و خلاقانه بتوانید بار دیگر چشم مخاطبان جوان را به سمت خود برگردانید.

تحقق اهداف انقلاب در عرصه رسانه جز با میدان دادن به جوانان مؤمن، متخصص و انقلابی محقق نمی‌شود، این در حالی است که هژمونی فرعون‌گونه روشنفکران، عرصه را به‌شدت بر جوانان مستعد انقلابی تنگ کرده است. درب‌های رسانه ملی باید به روی این استعدادها گشوده شود تا صدای نویی از لسان رویش‌های جوان انقلاب اسلامی به گوش ملت برسد.

در نهایت تذکر این نکته را ضروری می‌دانیم که از زمان انتصاب شما به مسئولیت جدید، صدای جیغ روشنفکران از هر کوی و برزنی به گوش می‌رسد، اما امید است با استقامت و بردباری و نیز در سایه حمایت مدیران ارشد سازمان، ذره‌ای از رویه انقلابی خود نکاهید و هم‌چون گذشته شجاعانه گام‌های استوار خود را به سمت آرمان رسانه مردمی و انقلابی بردارید.

بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع)

بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف

بسیج دانشجوی دانشگاه صنعتی امیر کبیر

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی خواجه نصیر