دولتمردان آمریکا نشان داده‌اند قدرت درک حقایق ملت ایران را ندارند

دولتمردان آمریکا نشان داده‌اند قدرت درک حقایق ملت ایران را ندارند

به گزارش همشهری آنلاین، محمد اسلامی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که در محل سازمان انرژی اتمی برگزار شد، گفت

به گزارش همشهری آنلاین، محمد اسلامی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که در محل سازمان انرژی اتمی برگزار شد، گفت: گرامیداشت روز دانشجو تکرار این باور است که ایران سلطه‌پذیر نیست و راه عزت و پیشرفت خود را شناخته و دنبال می‌کند.

بر این اساس محمد اسلامی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در دیداری دوستانه و صمیمی پذیرای جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران در محل این سازمان بود.

اسلامی در این نشست عنوان کرد: امروز دیدار با تنی چند از دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، فرصت مغتنمی بود تا با آن‌ها درباره مسائل مختلف روز کشور به بحث و تبادل نظر بپردازیم.

وی افزود: در تاریخ کشور ما 16 آذر روز بسیار مهمی است. روزی که دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران در فرآیند سلطه‌ستیزی و مبارزه با استکبار مورد تهاجم قرار گرفتند و در برابر سلطه آمریکایی‌ها ایستادند.

رئیس سازمان انرژی اتمی با تأکید بر اینکه هنوز هم کشور امریکا برخلاف میل و اراده ملت ایران حرکت کرده و مسیر خود را طی می‌کند، تصریح کرد: بعد از این همه سال هنوز هم باور دولتمردان آمریکا همچون گذشته است و تصویر و ذهنیتی که در باورشان دارند را تغییری نداده‌اند.

وی افزود: امروز هم با اقداماتی که اخیراً دنبال کرده‌اند، نشان داده‌اند که قدرت درک حقایق ملت ایران را ندارند و از واقعیت فاصله بسیاری دارند.

معاون رئیس‌جمهور در نشست روز دانشجو خطاب به دانشجویان حاضر در سازمان انرژی اتمی ایران تصریح کرد:‌ به همین دلیل گرامیداشت روز دانشجو تکرار این باور است که ایران زنده بوده و سلطه‌پذیر نیست و راه عزت و پیشرفت خود را شناخته و دنبال می‌کند. راهی که با اقتدار امام راحل و شهدا برای ما باز و هموار شد و با هدایت حکیمانه مقام معظم رهبری طی می‌شود؛ چون مسیر پیشرفت و تعالی کشور است.

وی در ادامه این جلسه با اشاره به دستاوردهای سازمان انرژی اتمی در نظام سلامت کشور در بخش‌های مختلف پرتودرمانی، تولید رادیو داروها و همچنین پلاسما و لیزر تصریح کرد:‌ برای ما بازدید دانشجویان و اساتید از سازمان انرژی اتمی و دیدن آنچه که به همت همین جوانان ایران اتفاق می‌افتد، بسیار مهم است.

اسلامی افزود: به همین خاطر مرتباً این جلسات و نشست‌ها را در سازمان انرژی اتمی برگزار می‌کنیم تا قشر دانشجو که آینده ایران هستند، از آنچه که اتفاق می‌افتد و دستاورد انقلاب است، آگاه شوند. هم‌اکنون ما وارث این دستاوردها هستیم که وظیفه حکم می‌کند آن را گسترش داده و به آن عمق ببخشیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی در ادامه بر اینکه باید با عمق بخشیدن و گسترش دادن عرصه علوم و فنون پیشرفته که سالیان سال به جولانگاه و ابزار سلطه بر ملت‌ها بوده به ابزار پیشرفت برای خدمت تبدیل شود، تأکید کرد.

وی ادامه داد: در این راستا خوشبختانه سازمان انرژی اتمی از نیروی انسانی دانا و متعهد و کارآمدی بهره می‌برد که با باور بر آن سرمایه‌گذاری‌های خوبی انجام گرفته است.

لازم به ذکر است که در بخشی از این نشست صمیمی که با حضور جمعی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه‌های تهران بود، محمد اسلامی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی پاسخگوی سؤالات مطرح‌شده از سوی دانشجویان در بخش‌های مختلف بود.

دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه‌های تهران پس از اتمام این نشست از آزمایشگاه‌های تخصصی پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای، بخش رادیوداروها و ... سازمان انرژی اتمی ایران بازدید کردند و از نزدیک در جریان چگونگی انجام کار و آخرین دستاوردهای علمی صنعت هسته‌ای قرار گرفتند.