دومین روز انتخابات پارلمانی افغانستان

دومین روز انتخابات پارلمانی افغانستان

جهان > آسیا و اقیانوسیه - همشهری‌انلاین:دومین روز انتخابات پارلمانی افغانستان در حدود ۱۴ ولایت و ۴۰۰ مرکز رای‌گیری یک‌شنبه ۲۹ مهر آغا
جهان > آسیا و اقیانوسیه - همشهری‌انلاین:
دومین روز انتخابات پارلمانی افغانستان در حدود ۱۴ ولایت و ۴۰۰ مرکز رای‌گیری یک‌شنبه ۲۹ مهر آغاز شد. این مراکز روز گذشته به دلیل مشکلات فنی و امنیتی باز نشده بودند.

عبدالبدیع صیاد، رئیس کمیسیون انتخابات حوالی ساعت ۱۱:۳۰ شب گذشته به وقت محلی در یک نشست خبری در کابل، روند برگزاری انتخابات را بهتر از انتخابات قبلی افغانستان دانست. او وعده داد که مراکز باز نشده امروز بر روی رای دهندگان باز خواهد شد.

رای گیری از صبح شنبه 28 مهر آغاز ولی شماری از مراکز رای گیری با تاخیر چندین ساعته باز و تا ساعت ۸ شب ادامه داشت.

  • برگزاری انتخابات پارلمانی افغانستان

براساس اعلام کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در انتخابات دیروز بیشتر از سه میلیون نفر شرکت کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از بی.بی.سی، صیاد گفت که کمیسیون تاکنون نتوانسته اطلاعات مشارکت رای دهندگان را از سراسر افغانستان به دلیل مشکلات ارتباطی دریافت کند.

در برخی ولایت های افغانستان به دلیل تهدید نیروهای شورشی شبکه های مخابراتی شبانه قطع می شود.

برای شرکت در انتخابات پارلمانی حدود ۸.۸ میلیون نفر ثبت نام کرده اند که صیاد معتقد است بیشتر افراد واجد شرایط، دیروز رای داده اند.

انتخابات روز گذشته با مشکلات همراه بود. کمیسیون شکایت های انتخاباتی از مدیریت ضعیف در روند برگزاری انتخابات و بی نظمی در استفاده از دستگاه بیومتریک دريافت كرده و گفته که این مشکلات باعث شده تا شماری از مردم از رای دادن محروم شوند.

علی رضا روحانی، سخنگو و عضو این کمیسیون گفته که این روند می تواند به شفافیت انتخابات صدمه بزند.

در انتخابات دیروز براساس اعلام وزارت کشور افغانستان نزدیک به ۲۰۰ حادثه امنیتی رخ داد که در نتیجه ۳۶ تن کشته و حدود ۱۲۰ تن دیگر زخمی شدند.كشته شدگان ۲۷ غیر نظامی و ۹ سرباز ارتش و پلیس اند.