دکوراسیون داخلی اتاق خواب

دکوراسیون داخلی اتاق خواب

اتاق خواب یکی از مهمترین قسمت های هر خانه ای به شمار می رود. چرا که بعد از یک روز کاری و خسته کننده قرار است محل آرامش و استراحت شما باشد. در این مقاله نکاتی به شما خواهیم گفت که کمتر کسی متوجه آن است.برای اینکه یک اتاق مدرن و ب

اتاق خواب یکی از مهمترین قسمت های هر خانه ای به شمار می رود. چرا که بعد از یک روز کاری و خسته کننده قرار است محل آرامش و استراحت شما باشد. در این مقاله نکاتی به شما خواهیم گفت که کمتر کسی متوجه آن است.برای اینکه یک اتاق مدرن و بی عیب و نقص طراحی و دکوراسیون کنید باید نورپردازی، تزیینات، نحوه چیدمان و مدل سرویس خواب را به بهترین شکل انتخاب کنید. چیدمان داخلی منازل در قسمت های مختلف مثل آشپزخانه، اتاق خواب، سرویس بهداشتی و غیره دارای اهمیت های مختلفی است. یکی از با اهیمت ترین قسمت هایی که در خانه هر فردی وجود دارد و شما بیش از یک سوم عمر خود را در این قسمت می گذرانید اتاق خواب است که باید در چیدمان دکوراسیون اتاق خواب ها به موارد زیادی توجه کنید. نکاتی که در اینجا ذکر می شود، نه تنها موجب زیبا شدن ظاهر آن می شوند بلکه زمان خواب را نیز جذاب می کنند. نگران هزینه نباشید زیرا که برای پیاده کردن این ترفند ها نیاز به صرف هزینه های زیادی نیست.

اگر به دنبال شرکتی برای دکوراسیون داخلی منزل خود هستید پیشنهاد می کنیم از لینک لیست دکوراسیون های داخلی شیراز دیدن کنید.

حذف مبلمان اضافی در اتاق خواب:

اولین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید حذف موارد اضافی در اتاق خواب است. اتاقی پر از مبلمان و اکسسوری می تواند حس بی نظمی و درهم ریختگی به وجود آورد. عقب بایستید و فضا را از دیدی تازه ببینید. آیا واقعا به چند تابلو نقاشی روی دیوار یا دو صندلی در اتاق خواب تان نیاز دارید؟

پرده اتاق خواب:

برای انتخاب و خرید پرده اتاق خواب می توانید با در نظر داشتن سبک دکوراسیون خانه و سلیقه ی خود بهترین پرده را خریداری کنید که در این مطلب علاوه بر مدل های مختلف پرده اتاق خواب می توانید نکات مهمی را در رابطه با خرید پرده بدانید و بعد از دانستن این نکات می توانید خرید بهتری انجام دهید و تا مدت ها از آن لذت ببرید. علاوه بر سبک پرده، در انتخاب پرده اتاق خواب باید به فضای در دسترس هم توجه داشته باشید، یعنی پرده ای که برای اتاق خواب های بزرگ و با متراژ بالا خریداری می شود متفاوت از پرده های اتاق خواب کوچک خواهد بود.

نور پردازی:

نورپردازی در دکوراسیون اتاق خواب مهم است. بهتر است ایده هایی برای نورپردازی در هنگام خواب نیز داشته باشید. برخی افراد تمایل دارند در فضایی با نور ملایم و کم بخوابند. استفاده از تخت خواب بالای فضاهای ذخیره سازی مانند کمد و دلاور می تواند به استفاده بهینه از فضا برای اتاق خواب های کوچک کمک فراوانی نماید. استفاده از رنگ های شاد و جذاب را در دکوراسیون اتاق خواب فراموش نکنید.

توجه به ابعاد و اندازه مبلمان در اتاق خواب

هنگام خرید مبلمان برای اتاق خواب، واقع بین باشید و قطعاتی انتخاب کنید که اندازه شان متناسب با فضای شما باشد. یک تخت خواب خیلی بزرگ و حجیم به اندازه ای که می تواند فوق العاده به نظر برسد، در صورت کوچک بودن اتاق بسیار نامتناسب به نظر می رسد و شکوه آن فراموش می شود. ضمن اینکه حرکت شما را در اتاق مشکل می کند.

کم کردن ریخت و پاش در اتاق خواب

هیچ چیز به اندازه ی مواجه شدن با ریخت و پاش و درهم ریختگی در اتاق بعد از یک روز کاری طولانی، نا امیدکننده نیست. سعی کنید برای همه ی وسایل اتاق خواب تان مکان مشخصی داشته باشید. مثلا در دکوراسیون اتاق کودک تنها با یک جعبه یا سبد برای اسباب بازی ها می توان کل کف اتاق را از ریخت و پاش نجات داد یا سبد لباس های چرک در اتاق خواب بسیار کاربردی و مناسب است.


آینه در دکوراسیون اتاق خواب

یک آینه روی دیوار کنار پنجره یا روبروی آن به اتاق تان اضافه کنید. این کار باعث می شود روشنایی فضا با انعکاس نور طبیعی دوچندان شود. ضمنا اگر از پنجره چشم انداز خوبی داشته باشید، با این کار منظره ی بیشتری به اتاق خود می آورید. ضمن اینکه از کاربری معمولی آینه یعنی چک کردن ظاهرتان قبل از بیرون رفتن در فضای اتاق خود نیز بهره مند می شوید.

کمد دیواری اتاق خواب

 استفاده از کمد دیواری در قسمت اتاق خواب می تواند باعث برقراری نظم بیشتر در وسایل و لباس ها شود و خرید مناسب کمد دیواری اتاق خواب می تواند شما را در رسیدن به این هدف یاری دهد. با توجه به نیاز بازار و بودجه مردم و تنوع سلیقه آن ها، انواع مختلف کمد دیواری اتاق خواب در بازار موجود است.