سؤالاتی که «آل سعود» باید به آن‌ها پاسخ دهد

سؤالاتی که «آل سعود» باید به آن‌ها پاسخ دهد

خبرگزاری فارس ـ حجت‌الاسلام سیدهادی سیدوکیلی (عضو هیأت علمی دانشگاه قرآن و حدیث): هشتم شوال سالروز تخریب بقاع متبرکه بقیع به دست پیروان محمد بن ع
خبرگزاری فارس ـ حجت‌الاسلام سیدهادی سیدوکیلی (عضو هیأت علمی دانشگاه قرآن و حدیث): هشتم شوال سالروز تخریب بقاع متبرکه بقیع به دست پیروان محمد بن عبد الوهاب، روزی است که جهالت و تعصب باعث شد تا تمامی آثار به جای مانده از دوران صدر اسلام که حکایت از پیشینه تاریخی مسلمانان داشت، به دست مدعیان توحید تخریب شود؛ مدعیانی که بیشتر دست در سفره استعمارگران انگلیسی داشتند تا قرآن و سنت نبوی، مدعیانی که اگرچه در ظاهر از قرآن دم می‌زدند اما به فرموده پیامبر از قرآن جز ظاهر و از اسلام جز نامی، نمی‌شناسند.

چرا که قرآن کریم خود دستور می‌فرماید به تکریم و بزرگداشت نام و یاد اولیای الهی در آیات گوناگون «وَاتْلُ عَلَیْهِمْ نَبَأَ إِبْرَاهِیمَ، إِذْ قَالَ لِأَبِیهِ وَقَوْمِهِ مَا تَعْبُدُونَ». برای مردم از داستان ابراهیم قهرمان مبارزه با شرک و بت پرستی بخوان آنگاه که به پدرخوانده و مردمانش گفت که چه می‌پرستید و یا دستور می‌دهید به بزرگداشت مکان‌های متبرکی که به خاطر وجود انسان‌هایی که با حقیقت توحید گره خورده‌اند، باعث می‌شود تا نام و یاد الهی در طول زمان و اعصار فراموش نشود؛ «فِی بُیُوتٍ أَذِنَ اللّه أَن تُرْفَعَ وَ یُذْکَرَ فِیهَا اسْمُهُ یُسَبِّحُ لَهُ فِیهَا بِالغُدُوِّ وَ الآصَالِ رِجَالٌ لَّا تُلْهِیهِمْ تِجَارَةٌ وَلَا بَیْعٌ عَن ذِکْرِ اللَّهِ».

و به عنوان یک نمونه همین قرآن است که از داستان اصحاب کهف برای ما می‌گوید تا نام و یادشان باقی بماند در تاریخ و باز همین قرآن است که به ما می‌آموزد که برای باقی ماندن یادشان در میان مردم در کنار قبورشان مسجدی بنا کنند «لَنَتَّخِذَنَّ عَلَیْهِمْ مَسْجِدًا»، تا خاطره اصحاب کهف با ذکر الهی گره بخورد و انسان فراموش نکند که می‌توان در بطن گمراهی و کفر طرفدار حق بود و در میانه باطل، شعار توحید سر داد.

قرآن کریم فرمان داده است به تعظیم شعائر الهی و آن را نشانه تقوا می‌شمرد و می‌فرماید «وَ مَنْ یُعْظم شَعَائِرَ اللهِ فَإِنَّها مِن تَقْوَی الْقُلُوبِ» و کدام شعائر والاتر و بزرگتر از اهل بیت و نزدیکان پیامبر اکرم صلوات خدا بر ایشان و اهل بیتش، که نزدیک‌ترین مردم بودند به حفظ و حراست از سنت پیامبر در طول تاریخ اسلام.

و اصلا مگر خود مسلمانان قرن‌ها در کنار قبر رسول خدا در مسجد النبی به نماز نمی‌ایستادند؟ مگر در کنار قبور شهدای احد مسجدی بنا نکرده بودند و به زیارت قبور شهدا نمی‌رفتند. و اصلا مگر همین مسلمانان و علمای بزرگ ایشان نبودند که قرن‌ها قبور بقیع را حفظ و حراست کرده بودند؟ و مگر بارگاه از برای حفظ جایگاه بزرگان در اقصا نقاط جامعه اسلامی، از عراق و شام و مصر تا هند و پاکستان نساخته بودند؟

این چگونه شعار توحیدی است که طرفداران آل سعود به آن دست یافته‌اند و از تمامی امت اسلام، تمایزشان داده است؟ چگونه است که رفتارها و عملکرد آل سعود و وهابیان طرفدارشان همواره به اختلاف و انشقاق در عالم اسلام منجر می‌شود و با سیاست‌های بیگانگان همخوانی دارد؟ و مگر نه اینکه پیامبر گرامی اسلام همیشه از عملکردی که به انشقاق و اختلاف افکنی در امت اسلام منجر شود، پرهیز داده‌اند؟ اینها سؤالاتی است که آل سعود و وهابیت باید پاسخگوی آن باشد.

انتهای پیام/ک

http://fna.ir/6HTKCD