سفارش شهید آوینی برای یک جشن حنابندان و یادداشت رهبر انقلاب

سفارش شهید آوینی برای یک جشن حنابندان و یادداشت رهبر انقلاب

یازدهمین چاپ «جشن حنابندان» کتابی از محمد حسین قدمی٬ که در این اثر گزارش‌هایی را از وضعیت جبهه‌های جنگ و حاشیه‌های میدان نبرد ارائه کرده، در راه است.

سفارش شهید آوینی برای یک جشن حنابندان و یادداشت رهبر انقلاب فرهنگ > کتاب - یازدهمین چاپ «جشن حنابندان» کتابی از محمد حسین قدمی٬ که در این اثر گزارش‌هایی را از وضعیت جبهه‌های جنگ و حاشیه‌های میدان نبرد ارائه کرده، در راه است.

«جشن حنابندان» شامل دو گزارش از خاطرات دو عملیات کربلای 5 و بیت المقدس 4 در مناطق جنوب و غرب کشور است.

در گزارش اول کتاب٬ با ذوق و علاقه شخصی نویسنده در طول عملیات کربلای 5 مطالبی نوشته و جمع آوری شده است. گزارش دوم نیز مربوط به عملیات بیت المقدس 4 و در مناطق غربی کشور و بخشی از خاک عراق (از جمله حوادث مربوط به بمباران شیمیایی حلبچه)، به سفارش سید مرتضی آوینی و برای مجموعه روایت فتح است.

قدمی درباره چگونگی شکل گیری این اثر گفت: «سال 1365 مسوول صفحه جبهه و جنگ روزنامه «صبح آزادگان» بودم. تشویق و ترغیب دوستان نویسنده، مرا وادار به نوشتن خاطرات و گزارش های مستمر کرد تا جایی که توسط این نوشته‌ها با شهید مرتضی آوینی آشنا شدم و به سفارش ایشان این مطالب در قالب کتاب «جشن حنابندان» در سال 1368 به چاپ اول رسید.

وی ادامه داد: ما دنبال دسته و گروهی در جنگ بودیم که دارای تیپ و شخصیت های مختلف باشند. پس از تحقیق و بررسی این گروه را در گروهانی از لشکر 27 محمد رسول الله(ص) یافتیم.

این نویسنده همچنین اظهار داشت: کار را از خانه، مدرسه، مسجد و محل کار شروع کردیم. زندگی با آنان را در پادگان ها، رزم های شبانه، لحضات تنهایی و راهپیمایی های روزانه در سرما و سختی و در غم و شادی بررسی کردیم که حاصل کار در غالب کتاب جشن حنا بندان آورده شده و از آن فیلم مستند 4 قسمتی «دسته ایمان» تولید و در برنمامه های روایت فتح پخش شد.»

بنابراین گزارش، مقام معظم رهبری در تقریظی بر این کتاب نوشته‌اند:

«روز و شبی چند در لحظه‌های پیش از خواب، در فضائی عطرآگین و مصف‍ّا و در معراج شور و حالی که سطور و کلمات نورانی این کتاب به خوانندة خود عطا می‌کند، سیر کردم و خدا را سپاس گفتم، هم بر آن قطرة عشقی که در جان این نویسنده افکنده و چنین زلال‌ِ اندیشه و ذوقی را بر قلم او جاری ساخته است، و هم بر آن دست قدرتی که نقشی چنان بدیع و یکتا بر صفحة تاریخ معاصر پدید آورده و صحنه‌هایی که افسانه‌وار از ذهن و چشم بشر این روزگار بیگانه است، در واقعیت زندگی این نسل از ملت ایران نقش زده است... له الحمدالحامدین ابدا لآبدین.»

چاپ یازدهم «جشن حنابندان»‌ در 415 صفحه توسط سوره مهر منتشر می شود.

 

6060