سفید کردن دندان‌ها با چند روش ساده و کم‌هزینه

سفید کردن دندان‌ها با چند روش ساده و کم‌هزینه

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از العربیه، لبخند به‌ دلایل زیادی به‌ویژه زردی دندان‌ها می‌تواند زیبایی خود را از دست بدهد. ‌سفید کردن دندان‌ها در مطب د

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از العربیه، لبخند به‌ دلایل زیادی به‌ویژه زردی دندان‌ها می‌تواند زیبایی خود را از دست بدهد. ‌سفید کردن دندان‌ها در مطب دندان‌پزشک یکی از متداول‌ترین روش‌هاست، اما مجموعه‌ای از روش‌های آسان و کم‌هزینه می‌تواند راه حل‌های مفیدی برای رفع مشکل زردی دندان‌ها باشد. در ادامه این مطلب این روش‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

بی‌کربنات سودا

بی‌کربنات، یک لایه‌بردار طبیعی و پاک کننده دندان است. توصیه می‌شود هفته‌ای یک بار به جای خمیر دندان از بی‌کربنات استفاده کنید که لبخندی زیبا را برای شما تضمین کند.

نمک دریا

نمک دریا، غنی از ید و دارای خواص ضد باکتری است که به سفید شدن دندان کمک می کند. کافی است مقدار کمی از آن را با آب ولرم مرطوب کرده و هفته‌ای یک یا دو بار جایگزین خمیر دندان کنید.

مزایای آب لیمو

کافی است چند قطره از آب لیمو را روی مسواک قرار دهید و هفته‌ای یک بار با آب لیمو مسواک بزنید. لازم به ذکر است که نباید در استفاده از آب لیمو زیاده روی شود زیرا این کار منجر به آسیب رساندن به مینای دندان می‌شود.

حفظ بهداشت دندان

بهداشت دندان علاوه بر حفظ سفیدی آن برای محافظت در برابر خطرات پوسیدگی و عفونت دندان‌ها نقش اساسی ایفا می‌کند. بنابراین لازم است حداقل ۳ بار در روز، پس از خوردن وعده‌های غذایی، مسواک بزنیم.

انتخاب خمیر دندان سفیدکننده

انواع مختلفی از خمیر دندان‌های سفیدکننده در بازار موجود است اما برای داشتن دندان‌های سفید تنها نوع خمیر دندان کافی نیست، مگر اینکه استفاده از این سفیدکننده‌ها با حفظ بهداشت دهان و دندان همراه باشد.

رنگ روی بسته‌بندی خمیردندان نشانه سلامتی است؟ استفاده از نخ دندان

استفاده از نخ دندان برای از بین بردن بقایای مواد غذایی در بین دندان‌ها بسیار موثر است. بنابراین استفاده از آن در کنار مسواک زدن، می‌تواند به حفظ دندان‌های سفید و لبخند زیبای شما کمک کند.

جرم‌گیری دندان‌ها

جرم‌گیری دندان حداقل یک یا دو بار در سال ضروری است. چراکه جرم‌ها باعث افزایش زردی رنگ دندان‌ها می‌شود.

مسواک را عوض کنید

استفاده مکرر از یک مسواک، منجر به آسیب‌دیدگی پرزهای آن شده و روند از بین بردن جرم روی دندان را تضعیف می‌کنند، لذا توصیه می‌شود هر دو یا سه ماه یکبار مسواک خود را عوض کنید.

خودداری از نوشیدنی‌هایی که روی رنگ دندان‌ها تاثیر می‌گذارد

برخی از نوشیدنی‌ها به‌ویژه قهوه و چای، باعث افزایش زردی دندان‌ها می‌شوند، بنابراین توصیه می‌شود مصرف این نوع نوشیدنی‌ها را کاهش داده و پس از نوشیدن آنها حتما مسواک بزنید.

هماهنگی رنگ آرایش با دندان‌ها

شما می‌توانید با انتخاب نوع آرایش و به‌کارگیری فن فریب بصری، دندان‌هایتان را سفیدتر نشان بدهید. مثلا پوست بسیار روشن افراد، زردی دندان‌های آنها را بیشتر نمایان می‌کند کما اینکه استفاده از رژ لب قرمز تیره این مشکل را افزایش می‌دهد. در مقابل پوست افراد سبزه، سفیدی دندان آنها را بیشتر نمایان می‌کند.

مصرف غذاها یا میوه‌های سفیدکننده دندان

برخی از خوراکی‌ها مانند سیب و نعناع در سفید و تمیز کردن دندان‌ها موثر هستند. در مقابل، برخی غذاهای غنی از اسید، مانند میوه‌های قرمز، مینای دندان را ضعیف کرده و باعث زردی آنها می‌شوند؛ بنابراین توصیه می‌شود بلافاصله پس از مصرف این نوع میوه‌ها یا غذاها دندان‌های خود را تمیز کنید.

۶ خاصیت حیرت‌انگیز آلوئه‌ورا که نمی‌دانستید سیگار کشیدن را ترک کنید

سیگار کشیدن دشمن شماره یک دندان‌های سفید است، زیرا سیگار حاوی جرم و نیکوتین است، بنابراین توصیه می‌شود برای حفظ دندان‌های سفید و لبخند درخشنده و زیبا سیگار را ترک کنید.

استفاده از روغن درخت چای

روغن درخت چای به‌دلیل اثربخشی در درمان بیماری‌هایی مانند عفونت و زخم داخل دهان معروف است. این روغن همچنین دارای خاصیت سفیدکننده برای دندان است، لذا توصیه می‌شود یک یا چند قطره از روغن چای به مقدار خمیر دندان یا به آبی که می‌خواهید دندان‌هایتان را با آن تمیز کنید، اضافه کنید.