شکست دولت انگلیس در حل بحران آلودگی هوا

شکست دولت انگلیس در حل بحران آلودگی هوا

دانش > محیط زیست جهان - همشهری آنلاین:نماینده سازمان ملل متحد در حوزه حقوق بشر و محیط زیست طی گزارشی از شکست دولت انگلیس در حل بحران
دانش > محیط زیست جهان - همشهری آنلاین:
نماینده سازمان ملل متحد در حوزه حقوق بشر و محیط زیست طی گزارشی از شکست دولت انگلیس در حل بحران آلودگی هوا و نقض حقوق شهروندان این کشور برای داشتن هوای پاک خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از گاردین، «دیوید بوید» نماینده سازمان ملل متحد در حوزه حقوق بشر و محیط زیست، طی گزارشی اعلام کرد که دولت انگلیس در مواجهه با بحران آلودگی هوا و کنترل آن شکست خورده و جان بسیاری از ساکنان این کشور را نیز به خطر انداخته است.

به گفته نماینده سازمان ملل متحد، انگلستان با شکست در برابر این بحران حق طبیعی مردم بریتاینا برای داشتن هوای سالم را مختل و جان بیش از ۵۰ هزار نفر را گرفته است.

بوید در گفتگو با روزنامه گاردین، از دولت بریتانیا درخواست کرد تا با تغییر در قوانین مربوط به آلودگی هوا و تغییر اقلیمی، موجب بالا بردن استانداردهای سلامت هوا شده و این مشکل را حل کند.

تحقیقات اخیر نشان می دهد، آلودگی هوا در طولانی مدت با تاثیر بر روی سلامت افراد موجب ایجاد مشکلاتی از جمله اختلالات روانی، آسیب به نوزادان و بیماران قلبی می شود.

به گفته وی استفاده از سوخت های فسیلی یکی از عمده ترین منابع آلودگی هوا در انگلستان است و دولت می تواند با کنترل مصرف آن آلودگی هوا را تا حدی کنترل کند.

بر اساس این گزارش کودکان یکی از آسیب پذیرترین گروه ها در برابر آلودگی هوا هستند به طوری که چندی پیش سطح آلودگی در کلاس های درس انگلستان، بسیار بالاتر از سطح استاندارد سازمان جهانی سلامت بوده است.