ظریف در دیدار طالبانی: حمایت ایران از مردم عراق و کردستان عراق تقویت می‌شود

ظریف در دیدار طالبانی: حمایت ایران از مردم عراق و کردستان عراق تقویت می‌شود

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار دبیر کل اتحادیه میهنی کردستان عراق تاکید کرد که ایران همواره در کنار مردم عراق و کردستان عراق بوده است و


به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به عراق محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ظهر امروز سه شنبه در سلیمانیه عراق با جلال طالبانی رئیس جمهور سابق این کشور و دبیر کل اتحادیه میهنی کردستان عراق دیدار و از وی عیادت کرد.

ظریف سپس در گفتگو با مسئولان کمیته سیاسی این اتحادیه ضمن تقدیر از نقش برجسته جلال طالبانی در تقویت وحدت ملی عراق و شکل گیری روند سیاسی این کشور در چارچوب قانون اساسی و تلاش های بی وقفه او در سمت ریاست جمهوری عراق در ارتقای مناسبات با ایران اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار مردم عراق و کردستان عراق بوده است و اطمینان می دهیم این سیاست با قوت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد.

وزیر امور خارجه اظهار امیدواری کرد که در پرتو مقاومت و پایداری مردم عراق خطر تروریست برای همیشه از این کشور و منطقه رفع شود.

مسئولان شورای سیاسی اتحادیه میهنی کردستان نیز حمایت های جمهوری اسلامی ایران از ملت عراق و مردم کردستان را در طول دهه های گذشته سازنده و بی بدیل توصیف و از تلاش های مقامات عالی رتبه ایران به این خاطر تقدیر و تشکر کردند.

اعضای این شورا ضمن اعلام حمایت از شکل گیری کابینه حیدرالعبادی تسریع در تشکیل این کابینه را مایه تقویت انسجام و ثبات داخلی عراق دانستند.

ظریف پس از این دیدار در ضیافت نهار جلال طالبانی شرکت کرد.