علت افزایش قیمت مرغ

علت افزایش قیمت مرغ

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب : معاون بازرگانی داخلی شرکت پشتیبانی امور دام کاهش جوجه‌ریزی و افزایش قیمت جوجه یک روزه را از عوامل افزایش قیمت گوشت مرغ در
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب :
معاون بازرگانی داخلی شرکت پشتیبانی امور دام کاهش جوجه‌ریزی و افزایش قیمت جوجه یک روزه را از عوامل افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار عنوان کرد و گفت: قیمت منطقی برای هر کیلوگرم گوشت مرغ تازه در بازار مصرف 6800 تا 7000 تومان است و تا چند روز آینده بازار آن متعادل می‌شود.
 
عباس والوزی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ثبات قیمت به معنای قیمت متعادل نیست و قیمت مطوب از ثبات آن به دست نمی‌آید چرا که قیمت مطلوب یک محصول قیمتی است که براساس هزینه‌های تمام شده و رعایت مصلحت و منافع مصر‌ف‌کننده تعیین شده باشد.
 
وی با اشاره به هماهنگی و همکاری تنگاتنگ مسوولان دولتی اعم از ستاد تنظیم بازار، شرکت پشتیبانی امور دام، سازمان حمایت مصر‌ف‌کنندگان و تولیدکنندگان با مرغداران افزود:‌ علت افزایش قیمت مرغ صادرات آن نیست چرا که طی 10 ماهه گذشته نهایتا 55 هزار تن گوشت مرغ و امیاء و احشاء آن به کشورهای مختلف صادر شده است که در میان دو میلیون تن تولید این محصول عددی به حساب نمی‌آید.
 
معاون بازرگانی داخلی شرکت پشتیبانی امور دام ادامه داد:‌ به نظر می‌رسد علت افزایش قیمت گوشت مرغ در هفته‌های اخیر افزایش قیمت جوجه یک روزه و کاهش جوجه ریزی بوده است که با سیاست‌هایی که شرکت پشتیبانی امور دام و وزارت جهاد کشاورزی در پیش گرفته تا چند روز آینده بازار گوشت مرغ متعادل می‌شود.
 
عرضه مرغ 6000 تومانی در استان‌ها
والوزی خاطرنشان کرد: طی دو هفته گذشته با تعیین قیمت عرضه گوشت مرغ به قیمت حدود 5500 تومان در سردخانه‌های شرکت پشتیبانی امور دام و توزیع آن در میادین میوه و تره‌بار و مراکزی که سازمان‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت استان‌ها معرفی کرده‌اند توانستیم این محصول را با تصمیم گیری برای تعیین سودی که در ستاد تنظیم بازار استان‌های کشور انجام شد به قیمت کیلویی 5800 تا 6000 تومان عرضه کنیم.
 
وی افزود: یکی دیگر از اقداماتی که در این راستا انجام شد عرضه گوشت مرغ منجمد شرکت پشتیبانی امور دام در بورس کالای محصولات کشاورزی بود که توانستیم حدود هزار تن از این محصول را به قیمت 4500 تا 5500 تومان (براساس تاریخ انقضاء) عرضه کنیم.
 
معاون بازرگانی داخلی شرکت پشتیبانی امور دام تاکید کرد: با توجه به شرایط تولید و بازار گوشت مرغ تا چند روز آینده قیمت این محصول متعادل می‌شود و هیچ نگرانی بابت تولید و تامین بازار داخلی وجود ندارد.