متقاضیان سفر اربعین از مرز یک‌ میلیون نفر گذشت

متقاضیان سفر اربعین از مرز یک‌ میلیون نفر گذشت

اجتماع > سفر - همشهری آنلاین:مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه تمامی زائران اربعین باید در سامانه سماح نام‌نویسی کنند،
اجتماع > سفر - همشهری آنلاین:
مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه تمامی زائران اربعین باید در سامانه سماح نام‌نویسی کنند، گفت: تعداد متقاضیان سفر اربعین از مرز یک میلیون نفر گذشت.

به گزارش فارس، نام نویسی در حماسه پرشکوه اربعین حسینی از چهارم مهر ماه آغاز شد، اما با توجه به تغییر سفیر عراق در ایران و انتخاب کاردار جدید این کشور، صدور روادید زائران از ۱۵ مهر ماه صورت گرفت.

بر همین اساس از یک شنبه هفته جاری با آغاز روند صدور روادید در ۲۴ مرکز تعداد زائران اربعین که در سامانه سماح نام نویسی کردند، روز به روز افزایش یافت.

مرتضی آقایی مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه تمامی زائران اربعین باید در سامانه سماح نام نویسی کنند، اظهار داشت: این سامانه تنها کانال مورد تأیید برای صدور ویزای اربعین است، به همین دلیل زائران برای جلوگیری از تخلفات باید در این سامانه نام نویسی کرده و هزینه صدور ویزا، خدمات درمانی و پوشش بیمه ای را به صورت الکترونیکی پرداخت کنند.

وی با اشاره به سرعت گرفتن نام نویسی در سامانه سماح، گفت: تا کنون تعداد یک میلیون و ۵۰ نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده اند.

تا کنون سه مرز زمینی مهران، چزابه و شلمچه برای تردد زائران اربعین آماده شده است. موکب های ایرانی نیز از ۲۸ مهرماه فعالیت خود را آغاز کرده و تا ۱۱ آبان ماه پذیرای زائران حسینی هستند.