مربیان پیش‌دبستانی در یاسوج تجمع کردند

مربیان پیش‌دبستانی در یاسوج تجمع کردند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، یکی از مربیان پیش دبستانی حاضر در این تجمع گفت: بیشتر مربیان پیش دبستانی استان از سال ۸۲ تا ۸۵ بدون هیچ کد پر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، یکی از مربیان پیش دبستانی حاضر در این تجمع گفت: بیشتر مربیان پیش دبستانی استان از سال ۸۲ تا ۸۵ بدون هیچ کد پرسنلی، بیمه و حمایتی از سوی آموزش و پرورش مشغول به کار بوده اند و بعنوان نیروی آزاد از ما استفاده می‌کنند.

وی افزود: در بیشتر استان‌های کشور مربیان پیش دبستانی استخدام آموزش و پرورش شدند اما در استان کهگیلویه و بویراحمد به بهانه نداشتن کد هیچ حمایتی در این زمینه از ما نشده است.

این مربی پیش دبستانی تصریح کرد: سال ۹۵ فراخوان زده شد و مربیان پیش دبستانی استخدام شوند در این استان به این بهانه که نیروی پیش دبستانی دولتی نداریم این موضوع را پیگیری نکردند بلکه کتمان کردند. از مسئولان استانی بخصوص مدیرکل آموزش و پرورش انتظار داریم که این موضوع را پیگیری کنند تا ما به حق خودمان برسیم. همچنین حدود ۸۰۰ مربی پیش دبستانی در سطح استان وجود دارد که ۱۸۰ نفر از این مربیان مربوط به قبل از سال ۹۲ هستند.

یکی دیگر از این مربیان ادامه داد: خواستار حل مشکل مربیان پیش دبستاین استان کهگیلویه و بویراحمد از وزیر آموزش و پرورش هستیم و خواهش می کنیم که دستور دهند این مساله بررسی و رفع شود.

وی افزود: از سازمان بازرسی و دیوان عدالت اداری درخواست داریم به این مساله ورود کنند تا حق ما ضایع نشود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با تجمع مربیان پیش دبستانی یاسوج جلوی دفتر نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس جهت تعیین تکلیف برای استخدام گفت: هیچ مجوزی برای استخدام و بکارگیری این مربیان که در مدارس غیردولتی فعالیت داشتند، وجود ندارد.

هادی زارع پور افزود: مصوبه مجلس در خصوص قانون تعیین تکلیف مربیان حق التدریس و پیش دبستانی مشمول کسانی که قبلا در مدارس دولتی فعالیت و تدریس داشتند، کد هفت رقمی پرسنلی در سال‌های ۷۹ تا ۹۱ و همچنین مستنداتی که از حسابداری و مالی آموزش و پرورش حق التدریس دریافت کرده اند را داشته باشند، می شود.

وی اظهار کرد: در هیچ استانی این مصوبه برای مربیانی که در مدارس غیردولتی تدریس داشتند اجرا نشده و تنها در یکی دو استان غیرقانونی اجرا که با آنها برخورد شد.