مقایسه دستگاه های لیزر موهای زائد

مقایسه دستگاه های لیزر موهای زائد

 لیزر موهای زائد یکی از رایج ترین روش از بین بردن موهای زائد است. امروزه در دنیا محبوب ترین روش به شمار می آید که چه بانوان و چه آقایان برای از بین بردن دائمی موهای خود از لیزر استفاده می کنند. اگر شما هم از داشتن موهای زیر پ

 لیزر موهای زائد یکی از رایج ترین روش از بین بردن موهای زائد است. امروزه در دنیا محبوب ترین روش به شمار می آید که چه بانوان و چه آقایان برای از بین بردن دائمی موهای خود از لیزر استفاده می کنند.

 اگر شما هم از داشتن موهای زیر پوستی رنج می برید یا از ژیلت ، موم  و ... خسته شدید و پوست شما در اثر استفاده مکرر از ژیلت دچار تیرگی شده است در این مقاله با ما همراه باشید تا با مقایسه دستگاه های لیزر موهای زائد،  بهترین دستگاه لیزر را انتخاب کنید. اگر در حال بررسی دستگاه های لیزر هستید، بسیار مهم است که تمام گزینه های موجود را در نظر بگیرید و با مقایسه آنها با توجه به نوع پوست و مویی که دارید بهترین انتخاب را کنید.
اگر به دنبال مراکز زیبایی و لیزر موهای زئد در شیراز هستید پیشنهاد می کنیم لیست کلینیک های لیزر موی زائد در شیراز را مشاهده کنید.
تنها مشکل اصلی لیزر این است که هزینه زیادی به بیمار تحمیل می کند. لیزر، آخرین و جدیدترین راه برای درمان موهای زاید است. بازار دستگاه‌های لیزر موهای زائد امروزه بسیار پررونق است. اما تنوع مدل‌های مختلف این دستگاه‌ها و کاربرد آن‌ها در رفع نیاز مراجعین با انواع رنگ پوست و موی متفاوت است. لیزرهای زیر برای درمان موهای زائد توصیه می شود:

دستگاه IPL :

آی پی ال intense pulse light یعین سیستم های نور شدید پالسی؛ در اصل لیزر نیست بلکه فلش لامپ های زنون هستند که نور چند طول موجی و non coherent ایجاد می کنند که قادر است اثرات گوناگون بر روی ساختارهای مختلف پوست داشته باشد و می توان با گزینش فیلترهای مناسب اثر دلخواه برای اهداف مشخص را بدست آورد.

دستگاه Elight :

این دستگاه ترکیب دستگاه IPL و دستگاه RF یا رادیو فرکانسی است.

لیزر دایود:

لیزر دایود جزء لیزرهای پر طرفدار بین عموم است. لیزرهای دایود رفع موهای زاید موجود به صورت پالسی و با طول موج های 800 یا 810 نانومتر می باشند. جذب این طول موج در ملانین تا حدی کمتر از لیزرهای الکساندرایت و یاقوت و بیشتر از Nd: YAG, IPL ها می باشد. به علت محدوده وسیع تنظیمات طول پالس و انرژی کاربردهای وسیعی داشته و قابلیت استفاده در پوست های تیره را نیز میسر می سازد. اگر فرد آگاهی و تجربه کامل نداشته باشد می تواند پوست فرد را بسوزاند. این دستگاه در نژاد ایرانی مناسب است.

مزایای لیزر دایود:

-    دارای عمق نفوذ بیشتر نسبت به الکساندرایت
-    کاهش ریسک به خاطر پالس یکنواخت
-    خنک سازی سطحی
-    قابلیت استفاده در پوست های تیره

لیزر الکساندرایت :

یکی از پیشرفته ترین دستگاه های لیزر دنیا برای از بین بردن موهای زائد می باشد. یکی از خصوصیات منحصر بفرد این دستگاه قابل تنظیم بودن طول موج (Pulse Duration) و میزان انرژی برای از بین بردن هر نوع مو و پوست می باشد . برخی بر این باورند که لیزر الکس از سایر لیزر های دیگر قدرتمند تر عمل کرده.  این دستگاه مجهز به سیستم خنک کننده مخصوص برای جلوگیری از سوزش می باشد.

سیستم لیزر Nd- YAG چیست؟

لیزرهای Nd: YAG برای استفاده در یک لامپ برق یا لیزر دیودی بطور اپتیکی پمپ شده اند. آنها یکی از رایج ترین انواع لیزر هستند، و برای بسیاری کاربردهای دیگر استفاده شده اند. لیزرهای Nd: YAG نوعا با یک طول موج 1064nm، در مادون قرمز، نور منتشر می کند.

الکساندرایت کندلا چیست؟

دستگاه الکساندرایت در دنیا بسیار شناخته شده است و کندلا یکی از برند‌های معروف تولیدکننده، در زمینه‌ی دستگاه‌ های لیزر پوست و مو است.  لیزر الکساندرایت به‌ویژه برای تیپ‌های پوستی خیلی روشن تا تیره کاربرد دارد. در زمینه‌ی موزدایی در نوع خود کم نظیر است و قیمت آن نسبت به سایر دستگاه‌های لیزر پوست، مو و زیبایی چند برابر است. سیستم خنک‌کننده‌ی الکس کندلا بسیار موثر و برای کاهش درد و سوزش در زمان انجام لیزر روی آن کار گذاشته شده است. تا جایی که دیگر نیازی نیست قبل از لیزر موها با این دستگاه، از کرم بی‌حس‌کننده استفاده کنید.


به طور کلی تعداد جلسات لیزر به عوامل متعددی بستگی دارد که معمولا در اولین مراجعه‌ به مراکز لیزر، توسط پزشک تعیین خواهد شد. یکی از فاکتورهای مهم در تعیین جلسات لیزر، ناحیه‌ای است که مورد لیزر قرار می‌گیرد. موهای قسمت‌های مختلف به جلسات متفاوتی نیاز دارند. البته عواملی از قبیل رنگ پوست، رنگ مو و ضخامت آن است که در از بین رفتن موها مؤثر است.