میزهای کار ایستاده باعث فعال‌تر شدن کارکنان می‌شود

میزهای کار ایستاده باعث فعال‌تر شدن کارکنان می‌شود

دانش > پزشکی - همشهری آنلاین:یک پژوهش جدید در انگلیس نشان می‌دهد که میزهای کار ایستاده که اجازه تغییر وضعیت در طول روز را به کارمندان
دانش > پزشکی - همشهری آنلاین:
یک پژوهش جدید در انگلیس نشان می‌دهد که میزهای کار ایستاده که اجازه تغییر وضعیت در طول روز را به کارمندان می‌دهند، ممکن است کارکرد شغلی آنان را بالا ببرند.

به گزارشی بی بی سی در این بررسی به گروهی از کارکنان سازمان ملی بهداشت انگلیس میزهای کار جدید داده شد و اهدافی برای زمان ایستادن تعیین شد.

پس از یک سال، پژوهشگران دریافتند زمان نشستن این افراد در مقایسه با همکاران دیگرشان که این میزها را نداشتند، بیش از یک ساعت کاهش یافته است.

کارکنانی که با استفاده از میزهایی که امکان کار کردن ایستاده را به آنان می داد، زمان نشستنشان کاهش یافته بود، همچنین گفتند احساس خستگی کمتری می کنند و انگیزه بیشتری برای کار دارند.

این پژوهشگران از دانشگاه لافبرو در لایسستر در این بررسی ۱۴۶ کارمند عمدتاً پشت میزنشین سازمان ملی بهداشت را ارزیابی کردند.

هفتادوهفت نفر این افراد که در «گروه مداخله» قرار گرفتند، میزهای کاری با قابلیت تنظیم ارتفاع که «میزهای نشسته- ایستاده» هم نامیده می شوند، دریافت کردند و ۶۹ نفر به کار با میزهای استانداردشان ادامه دادند.

مدت زمان کاری در حالت نشسته در شروع بررسی و در سه، شش و ۱۲ بعد اندازه گیری شد.

در شروع این بررسی، زمان کلی نشستن ۹.۷ ساعت در روز بود.

در طول این تجربه، زمان نشستن افراد پس از سه ماه ۵۰.۶۲ دقیقه در روز، پس از شش ماه ۶۴.۴ دقیقه در روز و پس از ۱۲ ماه ۸۲.۳۹ دقیقه در روز کاهش یافت.

بر اساس گزارش این پژوهشگران که در ژورنال پزشکی بریتانیا منتشر شده است، افرادی که میزهای نشسته- ایستاده دریافت کرده بودند، بهبودی در مشکلات عضلانی- اسکلتی را گزارش کردند.

پرسشنامه های پرشده به وسیله افراد شرکت کننده در این تحقیق نیز نشان داد که افراد استفاده کننده از میزهای نشسته- ایستاده دستخوش اضطراب کمتری شده و بهبود در کیفیت زندگی را گزارش کرده بودند- اما تغییر قابل توجهی در رضایت شغلی، کارکرد شناختی یا غیبت از کار به علت بیماری گزارش نشد.

پژوهش های پزشکی نشان داده اند که نشستن مداوم به سلامت افراد آسیب می زند و بالقوه به مشکلات قلبی-عروقی یا افزایش خطر دچار شدن به دیابت می انجامد.