نتایج نهایی آزمون دکتری اعلام شد

نتایج نهایی آزمون دکتری اعلام شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، نتایج نهایی آزمون دکتری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی سال ۹۹ به صورت کارنامه تنظیم شده و این کارنامه در سایت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، نتایج نهایی آزمون دکتری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی سال ۹۹ به صورت کارنامه تنظیم شده و این کارنامه در سایت سازمان سنجش آموزش کشور قابل دسترس است.

آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۳۹۹ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور صبح پنجشنبه، ۹ مردادماه ۹۹ برگزار شد و تعداد ۱۷۹ هزار و ۷۰۴ داوطلب ثبت نام کرده بودند که ۷۰ درصد در جلسه آزمون حاضر بودند.

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، از میان حاضران در جلسه آزمون تعداد ۱۱۶ هزار و ۴۰ نفر در آزمون دکتری ۹۹ مجاز شدند و پس از اتمام فرآیند انتخاب رشته تعداد ۸۷ هزار و ۴۴۵ نفر نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته خود اقدام کردند در نهایت سامی ۴۱ هزار و ۳۶۲ نفر برای فرآیند مصاحبه به دانشگاه‌ها معرفی شده است.

همچنین ظرفیت پذیرش مقطع دکتری «Ph.D» نیمه متمرکز سال ۱۳۹۹ در دانشگاه‌های دولتی ۱۳ هزار و ۹۸۱ نفر و در دانشگاه آزاد اسلامی حدود ۱۰ هزار نفر اعلام شده است.