نتایج نهایی انتخابات آمریکا در میشیگان هم اعلام شد

نتایج نهایی انتخابات آمریکا در میشیگان هم اعلام شد

به گزارش همشهری آنلاین، ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس نوشت: عصر دوشنبه در حالی این خبر منتشر شد که سران حزب جمهوری‌خواه به دنبال معکوس ساختن نتایج انتخاب

به گزارش همشهری آنلاین، ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس نوشت: عصر دوشنبه در حالی این خبر منتشر شد که سران حزب جمهوری‌خواه به دنبال معکوس ساختن نتایج انتخابات بودند.

به این ترتیب، مسیر برای اعلام رسمی و تایید نهایی بایدن به عنوان برنده انتخابات در این ایالت، بیش از پیش هموار شد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری فعلی و نامزد حزب جمهوری‌خواه تا کنون نتایج انتخابات را نپذیرفته و با ارائه شکایت‌های متعدد به دادگاه‌ها، کوشیده است روند تایید انتخابات را به تاخیر اندازد.

در هفته گذشته هم او با سران جمهوری‌خواه مجلس ایالتی میشیگان در کاخ سفید دیدار کرد تا شاید به این ترتیب بتواند، با دور زدن رای مردمی، انتخاب الکترال‌ها یا برگزینندگان را از طریق مجلس با اکثریت جمهوری‌خواه به نفع خود پیش ببرد.

ترامپ بارها ادعای تقلب در انتخابات را مطرح کرده است اما تا کنون هیچ دادگاهی این ادعاها را تایید نکرده اند و تیم ترامپ هم نتوانسته است مستندات قابل قبولی ارائه دهد.

طبق قانون میشیگان، نامزد برنده در انتخابات، تمام ۱۶ رای الکترال را از آن خود خواهد کرد.

وجود رنگین پوستان در میشیگان عامل اصلی برنده شدن بایدن نامیده شده است که به ویژه با توجه به جنبش‌های اعتراضی اخیر پس از قتل جورج فلوید سیاهپوست در مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا، نارضایتی زیادی از دولت ترامپ نشان داده‌اند.