نتیجه دفاع مقدس بدون عوامل معنوی و فرهنگی چیز دیگری می شد

نتیجه دفاع مقدس بدون عوامل معنوی و فرهنگی چیز دیگری می شد

شیراز- ایرنا- فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان های فارس و کهگیلیویه و بویراحمد، با اشاره به نقش اساسی و تعیین کننده عوامل معنوی و فرهنگی در پیروزی رزم

امیر سرتیپ حسین محمدی، پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ضمن یادآوری 31 شهریور سالروز شروع جنگ تحمیلی و آغاز هفته دفاع مقدس افزود: عوامل پیروزی در سطح ملی منوط به فراهم آوردن عوامل مادی، معنوی و فرهنگی است که در مجموع بیانگر توان یک ملت در برابر دشمنان است.
وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس هرچند رژیم بعث عراق با پشتیبانی قدرت های برتر نظامی جهان و بسیاری از کشورهای منطقه از لحاظ توان و قدرت مادی نسبت به ما برتری داشت اما توان معنوی و فرهنگی جمهوری اسلامی به مراتب بیشتر بود.
سرتیپ محمدی اظهار کرد: در 200 سال اخیر، کشور ما شاهد جنگ های گوناگون و هجوم بیگانگان بوده است که برغم مقاومت فرزندان این مرز و بوم در برابر دشمنان، در هر جنگ یا بخشی از خاک کشور جدا شده و یا مجبور شده ایم که امتیازات سیاسی و اقتصادی بزرگی به دشمنان بدهیم در حالی که دوران دفاع مقدس به عنوان یک سند افتخار برای ملت بزرگ ایران به ثبت رسید.
وی گفت: حماسه جاوید و به یاد ماندنی هشت سال دفاع مقدس افسانه شکست ناپذیری قدرت های استکباری قرن حاضر را باطل کرد و برتری مطلق ایمان و اراده ملت شهی پرور ما را بر همه قدرت های شیطانی به اثبات رساند.
فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان های فارس و کهگیلیویه و بویراحمد تصریح کرد: هرچند آغاز جنگ و حوادث آن همراه با تلخی بسیاری بود، اما این تلخی، شیرینی هایی مانند استقلال، عزت، اقتدار، خودکفایی، همسبتگی و انسجام ملی، ظهور و رشد روحیه استقامت و وحدت و پایداری در تمامی سطوح جامعه را نیز به دنبال داشت.
سرتیپ محمدی افزود: ما در دوران دفاع مقدس با قدرت خلاقیت و نوآوری و پیروی از فرهنگ عاشورایی و اطاعت صادقانه از امام راحل و رهبر خویش، تحریم های بین المللی را بی اثر کردیم و در جنگی نیابتی در برابر تمام قدرت های جهانی حامی رژیم بعث ایستادگی کردیم و در در انتها نیز دشمن را مجبور به عقبت نشینی کرده ایم.
وی ادامه داد: این پیروزی و موفقیت بزرگ ملت ایران، درسی جاودانه برای تمام ملت های آزاده و نسل های آینده است که بدانند و آگاه باشند که ملتی که شهادت داد اسارت ندارد.
امیر محمدی، در خصوص نقش ارتش جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس افزود: ارتش با تقدیم 48 هزار شهید و بیش از 270هزار جانباز، کارنامه بسیار درخشانی در خلق حماسه بزرگهشت سال دفاع مقدس داشته و همواره در شرایط بحرانی از هیچ کوشش و تلاشی برای اعتلای میهن اسلامی دریغ نکرده است.
فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان های فارس و کهگیلیویه و بویراحمد اضافه کرد: امروز نیروهای مسلح ما در سایه رهنمودها و فرمایش های رهبر معظم انقلاب و فرماندهی کل قوا در اوج آمادگی دفاعی قرار دارند و موفق شده ایم صنعت دفاع خود را بومی سازی کنیم و به خودکفایی برسیم که این علاوه بر افزایش غرور ملی، ضریب امنیت کشور را هم افزایش می دهد.
وی، در خصوص برنامه های هفته دفاع مقدس هم گفت: دیدار با نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، دیدار با خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران، تجلیل از رزمندگان و سربازان دوران دفاع مقدس، غبار روبی و گلباران مزار شهدا، اجرای مسابقات فرهنگی و ورزشی، برپایی نمایشگاه دستاوردهای نیروهای مسلح و اجرای مرایم سان و رژه نیروهای مسلح مستقر در استان فارس از مهمترین این برنامه ها است.
31 شهریور در تقویم رسمی برابر با سالگرد آغاز جنگ تحمیلی و آغاز هفته دفاع مقدس است.ک/3
678 /675