هفتمین دوره کویرنوردی و کویرشناسی دانشجویان در کویر مصر

هفتمین دوره کویرنوردی و کویرشناسی دانشجویان در کویر مصر

هفتمین دوره كویرنوردی و كویرشناسی دانشجویان ایران در كویر مصر واقع در شهرستان خور و بیابانک استان اصفهان برگزار می شود. . . . ...

به گزارش سرویس آموزش جوان خبرگزاری برنا، هفتمین دوره کویرنوردی و کویرشناسی دانشجویان 17و 18 مهرماه در کویر مصر برگزار می شود.
با توجه به اهمیت جایگاه کویرنوردی در طبیعت گردی و همچنین استقبال گسترده علاقمندان به این حوزه، مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران پس از برگزاری موفق شش دوره کویرنوردی در کویر مرنجاب، مصر و شهداد، هفتمین دوره این طرح را در کویر مصر واقع در شهرستان خور و بیابانک برگزار می نماید.
بازدید از روستاهای زیبای مصر، گرمه و بیاضه، بازدید از دریاچه خور و بیابانك، رمل نوردی، رصد ستارگان در شب كویر با تلسكوپ های پیشرفته، گشت شبانه و شب نشینی دور آتش در كویر از برنامه های این طرح به شمار می رود.
همچنین دانشجویان شركت كننده در این تور تفریحی-آموزشی با پوشش گیاهی و جانوری توسط استاد راهنمای تور آشنا می شوند.
كویر مصر در روستای مصر و ۵۵ كیلومتری شهرستان خور و بیابانک از توابع استان اصفهان واقع در دشت كویر ایران است. این منطقه از مقاصد مهم گردشگری ایران است و دریای شنی كویر مصر برای همه طبیعت‌گردان جاذبه ای منحصر به فرد به شمار می رود. وجود تپه های شنی وسیع در دل كویر، آثار تاریخی متعدد از جمله نارنج قلعه و قلعه تاریخی بیاضه و از طرفی آب و هوای مناسب این منطقه در فصل پاییز می تواند بهترین زمان سفر به این منطقه باشد.
• دانشجویان علاقه مند به شركت در این برنامه می توانند برای پیش ثبت نام با شماره تلفن های 66491222 و 66491136 تماس حاصل کنند.