هیات مشورتی سازمان غذا و داروی آمریکا با تزریق عمومی دوز سوم واکسن فایزر مخالفت کرد

هیات مشورتی سازمان غذا و داروی آمریکا با تزریق عمومی دوز سوم واکسن فایزر مخالفت کرد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌ان‌بی‌سی البته این هیات هنوز ممکن است به نفع تزریق دوز سوم یادآور واکسن فایزر برای جمعیت سالمند رای دهد و بحث در ا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌ان‌بی‌سی البته این هیات هنوز ممکن است به نفع تزریق دوز سوم یادآور واکسن فایزر برای جمعیت سالمند رای دهد و بحث در این باره ادامه دارد.

این رای‌گیری پس از مباحثات داغ چند هفته اخیر در آمریکا درباره نیاز به تجویز دوزهای یادآور یا تقویتی واکسن‌های کرونای شرکت‌های فایزر و مدرنا که هر دو از فناوری mRNA استفاده می‌کنند، انجام شد.

پرسشی که از «هیات مشورتی واکسن‌ها و فراورده‌های زیستی» FDA به عمل آمده بود فقط بر اساس داده‌های به دست آمده در آمریکا بود که مجموعه کوچکی از کل داده‌های در این باره بود، البته داده‌ها به دست آمده در انگلیس و اسرائیل در این باره هم به نمایش در آمد.

اما دکتر پیتر مارکس، کارشناس ارشد واکسن‌ها در سازمان غذا و داروی آمریکا در ابتدای بحث از این هیات خواست همه داده‌ها در نظر بگیرند: «این یک روند قانونی نیست، این یک روند علمی است، بنابراین شما می‌توانید همه داده‌ها را در نظر بگیرید.»

این تصمیم‌ غیرالزام‌آور از لحاظ قانونی بوسیله این هیات در هنگامی گرفته می‌شود که دولت جو بایدن گفته است می‌خواهد تزریق دوز سوم یادآور واکسن را به عموم مردم از ۲۰ سپتامبر (۲۹ شهریور) آغاز کند.

با اینکه سازمان غذا و داروی آمریکا همیشه از تصمیم هیات مشورتی‌اش پیروی نکرده است، اما در اغلب موارد این کار را انجام می‌دهد. تصمیم نهایی FDA در این باره در چند ساعت آینده اعلام خواهد شد.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) در هفته آینده جلسه‌ای دو روزه برای برنامه‌ریزی برای توزیع دوز سوم واکسن در آمریکا برگزار خواهد کرد.