وب‌سایت‌های محور مقاومت مسدود شدند

وب‌سایت‌های محور مقاومت مسدود شدند

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، شامگاه سه‌شنبه عکسی روی وب‌سایت چندین رسانه متعلق به جریان مقاومت از جمله وب‌سایت‌های «العالم»، «المسیره» و پرس

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، شامگاه سه‌شنبه عکسی روی وب‌سایت چندین رسانه متعلق به جریان مقاومت از جمله وب‌سایت‌های «العالم»، «المسیره» و پرس‌تی‌وی قرار گرفت که مدعی است دولت آمریکا این وب‌سایت‌ها را توقیف کرده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد علاوه بر العالم، وب‌سایت‌های المسیره و پرس‌تی‌وی، احتمالاً چندین وب‌سایت متعلق به جریان مقاومت از جمله المعلومه عراق نیز از دسترس خارج شده‌اند.

در تصویری که برای اعلام مسدودی این رسانه‌ها روی این وب‌سایت‌ها قرار داده شده به قوانینی برای توجیه این اقدام استناد شده که به دولت آمریکا اجازه می‌دهد دارایی‌های نهادهای دخیل در «قاچاق فناوری‌ها، مواد و سلاح‌های هسته‌ای، شیمیایی، بیولوژیک و رادیولوژیک و یا دخیل در ساخت، واردات، فروش یا توزیع مواد غیرقانونی را مصادره کند.

دولت آمریکا هنوز بیانیه‌ای برای توضیح درباره این موضوع منتشر نکرده است. به همین دلیل هنوز فهرست کاملی از رسانه‌های مسدودشده هم در دسترس نیست و اخبار تکمیلی اعلام خواهد شد.

در همین حال، «ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره این موضوع گفته نمی‌تواند در خصوص آن اظهار نظر کند اما گمان می‌کند وزارت دادگستری به زودی درباره آن اظهارنظر خواهد کرد.

شبکه العالم در بیانیه‌ای که در کانال تلگرامی‌اش منتشر کرده به محدودیت‌های سال‌های گذشته توسط فیسبوک، اینستاگرام و یوتیوب اشاره کرده، اما نوشته «هنوز کاملا روشن نیست این اقدام متوجه دولت امریکا یا هکرهایی با اهداف معین است.»

«مرضیه هاشمی»، مجری شبکه پرس‌تی‌وی در مصاحبه با آسوشیتدپرس گفت از مسدود شدن وب‌سایت این رسانه مطلع است اما اطلاعات بیشتری در این خصوص ندارد. او گفت: «داریم سعی می‌کنیم بفهمیم معنای این ماجرا چیست.»