چین برای رویارویی با آمریکا در دریای جنوبی اعلام آمادگی کرد

چین برای رویارویی با آمریکا در دریای جنوبی اعلام آمادگی کرد

جهان > آسیا و اقیانوسیه - همشهری آنلاین:«رن گوا چیانگ» سخنگوی وزارت دفاع چین گفت که کشورش برای دفاع از خود در برابر تحرکات نظامی آمری
جهان > آسیا و اقیانوسیه - همشهری آنلاین:
«رن گوا چیانگ» سخنگوی وزارت دفاع چین گفت که کشورش برای دفاع از خود در برابر تحرکات نظامی آمریکا در دریای جنوبی از هر نظر آماده است.

به گزارش ایرنا، وی این مطلب را پس از آن اعلام کرد که ناوگروه تهاجمی و گشتی آمریکا با نام «کارل وینسون» یک هفته ای است وارد دریای جنوبی چين شده و در این منطقه به گشت زنی می پردازد.

این سخنگو در سخنان جدید خود در پکن خاطر نشان کرد که آمریکا در حال بر هم زدن توازن منطقه به دلخواه خود است و چین برای هر سناریویی آماده است.

وی به تمامی قدرت های خارجی از جمله آمریکا هشدار داد که نباید آبهای دریای جنوبی را با چنین تهدیدهایی مواج کرده و با افزایش تنش ها، صلح و امنیت را به خطر بیندازند.

تارنمای یی سی چین روز جمعه با اشاره به سخنان سخنگوی وزارت دفاع چین، نوشت: وی از آمریکا خواست که بجای ایجاد مشکل، در مسیر کمک به صلح و امنیت و احترام به حق حاکمیت کشورها حرکت کرده و به انرژی های مثبت برای حل و فصل اختلافات بیفزاید.

سخنگوی چین در بخش دیگری از سخنان خود به مسایل مرتبط با ترور برادر نانتی رهبر کره شمالی در مالزی اشاره کرد و در پاسخ به سوالاتی در باره فروپاشی احتمالی کره شمالی گفت که پکن کاملا آماده هر نوع تغییر و تحول در شبه جزیره کره است.

وی گفت: ما در چنین صورتی به سرعت تدابیر ضروری را برای حراست از حق حاکمیت و تمامیت ارضی خود اتخاذ خواهیم کرد.

«رن گوا چیانگ» همچنین یادآور شد که روابط چین با کره شمالی عادی است و پکن از همه طرف ها در شبه جزیره کره می خواهد از دست زدن به اقداماتی که شرایط را بحرانی می کند، خودداری کنند.

وی همچنین گزارش های مربوط به اینکه چین در روزهای اخیر نزدیک به یک هزار سرباز را به مرزهای خود با کره شمالی اعزام کرده است، تکذیب کرد.

سخنگوی وزارت دفاع چین همچنین یک بار دیگر بر مخالفت کشورش با استقرار سامانه پیشرفته موشکی «تاد» آمریکا در کره جنوبی اشاره و بر عدم اجرای این برنامه تاکید کرد.