کثیف‌ترین و بدترین نوع میکروب كدامست؟!

کثیف‌ترین و بدترین نوع میکروب كدامست؟!

محققان میکروب‌شناسی دانشگاه بیرمنگام انگستان دریافتند بیشتر باکتری‌ها و قارچ‌ها در وسیله‌های نقلیه است و خطر آنها بدتر از میکروب سرویس‌های بهداشتی است



کثیف‌ترین و بدترین نوع میکروب كدامست؟!
میکروب داخل ماشین کثیف‌ترین و بدترین میکروب است
به گزارش فارس، محققان میکروب شناسی دانشگاه بیرمنگام انگلستان دریافتند بیشتر باکتری‌ها و قارچ‌ها در وسیله‌های نقلیه است و خطر آنها بدتر از میکروب سرویس‌های بهداشتی است.
برای این منظور 26 دانشجوی دانشگاه بیرمنگام در محله بیرمنگام انگلستان توسط گروه میکروبیولوژی در دانشگاه محلی روی این پروژه کار کردند تا تحقیقاتی در مورد داخل ماشین‌ها مانند درِ ماشین، فرمان، دسته در، رادیو، تلویزیون، اهرم دنده و صندلی کودک داشته باشند و سپس به خانه‌های مربوطه بروند. هدف از این آزمایش این است که نشان دهند ماشین به مراتب کثیف‌تر و آلوده‌تر از آنچه که فکر می‌کنیم، است.
نتایج نشان دادند لاستیک زیر پای راننده با هزاران باکتری پوشیده شده است و حاوی صدها هزار باکتری و قارچ در هر سانتی متر است؛ صندلی کودک با بیش از 100 باکتری و هزارها قارچ در هر سانتی‌متر حتی نگران کننده‌تر از لاستیک زیرپای راننده است.
باکتری‌هایی که در این تحقیقات شناسایی شدند: ای.کولی، سالمونلا و استافیلوکوکوس طلایی بودند.
«دکتر آن ماری کراچلر» از مؤسسه میکروبیولوژی و بیماری‌های عفونی در دانشگاه بیرمنگام گفت: در یک گزارش ذکر شده است که از هر پنج راننده، یک نفر فقط یکبار در سال ماشین خود را می‌شوید آن هم شاید به طور اتفاقی یا اگر از جلوی کارواش رد شود. در ماشین‌ها باکتری‌های مضری وجود دارند که باید رانندگان این را به عنوان یک هشدار و خطر بدانند؛ این میکروب‌ها به راحتی می‌توانند در وسایل نقلیه توسعه پیدا کنند به خصوص افرادی که در ماشین خود غذا می‌خورند یا زباله‌هایشان را در ماشین می‌ریزند. برای اکثر مردم جای نگرانی وجود ندارد اما افرادی که دچار نقص ایمنی هستند برایشان بسیار خطرناک است. محققان در بیانیه‌ای اظهار کردند: یک ماشین کثیف متعلق به کسی است که از انجام وظیفه شانه خالی می‌کند.