کره جنوبی وارد رقابت اسکار ۲۰۲۱ شد

کره جنوبی وارد رقابت اسکار ۲۰۲۱ شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، فیلم «مردی که کنار ایستاده» ساخته «وو مین-هو» به عنوان نماینده سینمای کره جنوبی در شاخه بهترین فیلم بین المللی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، فیلم «مردی که کنار ایستاده» ساخته «وو مین-هو» به عنوان نماینده سینمای کره جنوبی در شاخه بهترین فیلم بین المللی (فیلم غیرانگلیسی زبان) نود و سومین دوره جوایز سینمایی اسکار انتخاب شد.

این فیلم که بر اساس رمانی به همین نام ساخته شده است در آن «لی بونگ-هو»، «لی سانگ-مین»، «کاک دو-وون» و «لی هی-جون» در نقش مقامات رده بالای دولت کره جنوبی و سازمان اطلاعات و جاسوسی این کشور بازی کرده اند و به ماجرای ترور «پارک چونگ-هی» رئیس جمهور این کشور در سال ۱۹۷۹ می پردازد.

سینمای کره جنوبی سال گذشته به موفقیت تاریخی دست یافت و توانست برای نخستین بار جایزه اسکار بهترین فیلم بین المللی را با فیلم «اَنگل» ساخته «بونگ جون هو» کسب کند. همچنین فیلم «اَنگل» اولین فیلم تاریخ جوایز سینمایی اسکار نام گرفت که همزمان جایزه اسکار بهترین فیلم و بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان را کسب می کند.

۳ هیچ به نفع انگل و تماشاگران سینما

پیش از این کشورهایی چون لهستان فیلم «هرگز دوباره برف نمی‌بارد» اثر «مالگوژاتا شوموفسکا»، سوئیس فیلم «خواهر کوچک من» به کارگردانی مشترک «استفنی شوات» و «ورونیک ریموند»، ساحل عاج (شب پادشاهان)، بوتان (لونانا) و بوسنی و هرزگوین (کو وادیس آیدا)، اوکراین (آتلانتیس) به کارگردانی «ولنتین واسیانوویچ»، لوکزامبورگ (قصه رودخانه) ساخته «جولی شرول»، الجزایر (هیلیوبولیس) به کارگردانی «جعفر قاسم» و سنگاپور (فصل خیس) ساخته «آنتونی چن» نمایندگان خود را برای اسکار ۲۰۲۱ انتخاب کرده اند.

سال گذشته ۹۳ کشور در رقابت شاخه اسکار بین المللی حضور داشتند که در نهایت فیلم «اَنگل» ساخته «بونگ جون هو» از کره جنوبی موفق به کسب جایزه شد.

آخرین مهلت معرفی فیلم از سوی کشورها برای شرکت در شاخه بهترین فیلم بین المللی اسکار ۲۰۲۱ روز اول دسامبر (۱۱ آذرماه) اعلام شده است.

فهرست نامزدهای نهایی اسکار ۲۰۲۱ روز ۱۵ مارس (۲۵ اسفند) اعلام می شود و مراسم پایانی نود و سومین دوره جوایز سینمایی اسکار نیز ۲۵ آوریل ۲۰۲۱ (۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ ) برگزار خواهد شد.