۷ علامتی که به آقایان می‌گوید سلامتتان در خطر است

۷ علامتی که به آقایان می‌گوید سلامتتان در خطر است

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خراسان، مطابق با تحقیقات صورت گرفته بروز برخی علایم در مردان مواردی هشداردهنده برای سلامت آن‌هاست. از جمله: ۱- کاهش

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خراسان، مطابق با تحقیقات صورت گرفته بروز برخی علایم در مردان مواردی هشداردهنده برای سلامت آن‌هاست. از جمله:

۱- کاهش وزن بدون دلیل

کم شدن وزن می‌تواند دلیلی برای نگرانی باشد مگر این‌که خودتان برای کاهش وزن، اقداماتی انجام داده باشید. اغلب از دست دادن وزن یکی از اولین نشانه‌های بسیاری از بیماری‌هاست.

۷ راهکار طبیعی برای کاهش سریع نفخ شکم ۲- تنگی نفس

درد در ناحیه قفسه سینه یک نشانه‌ شایع حمله‌ قلبی است، اما نشانه‌های دیگری هم وجود دارد که ممکن است از آن‌ها آگاه نباشید. هرچند نشانه‌های حمله قلبی ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.

۳- حمله قلبی

اگر دچار فشار در قفسه‌ سینه یا تنگی نفس شدید، حتما به پزشک مراجعه کنید. در صورتی که علایم حمله قلبی را تجربه کردید به بخش اورژانس بروید، علایم حمله‌ قلبی عبارتند از:

فشار در قفسه‌ سینه حالت تنگی در قفسه‌ سینه نفس شدید سرگیجه مدفوع حاوی خون

مدفوع شما بسته به غذاهایی که می‌خورید و داروهایی که مصرف می‌کنید، ممکن است هر روز یک رنگ داشته باشد. به همین ترتیب، مکمل‌های آهن و بعضی از داروهای ضد اسهال ممکن است مدفوع شما را به طور مداوم سیاه یا قیری رنگ کند.سیاه بودن مدفوع ممکن است خونریزی در دستگاه گوارش فوقانی (GI) و مدفوع سیاه یا حاوی خون هم می‌تواند خونریزی در دستگاه گوارش تحتانی را نشان دهد.

۴- تکرر ادرار

تکرر ادرار می‌تواند نشانه‌ای از دیابت باشد. دیابت معمولا سبب می‌شود که مدام به دستشویی بروید به این دلیل که کلیه‌های شما باید بیش از حد کار کند تا قند اضافی در جریان خون شما را از بین ببرد.مشکلات پروستات می‌تواند باعث تکرر ادرار شود. علایم دیگر مشکلات پروستات عبارتند از کاهش جریان ادرار در حین ادرار کردن، ناراحتی در ناحیه‌ لگن و خون در ادرار یا اسپرم.

۵- یبوست

این مشکل اگر گاهی رخ بدهد، طبیعی است. بیشتر آدم‌ها یبوست را گاهی تجربه می‌کنند و اغلب پس از ۵۰ سالگی شیوع آن بیشتر است. اما یبوست مزمن می‌تواند نگران‌کننده باشد، زیرا سبب می‌شود هنگام نیاز برای دفع مدفوع، فشار و زور زیادی را متحمل شوید. این اختلال خطر ابتلا به هموروئید را افزایش می‌دهد و می‌تواند سبب خونریزی و ناراحتی در اطراف مقعد شود.

۶- خر و پف بیش از حد

خر و پف شدید و با صدای بلند ممکن است نشانه‌ای از آپنه‌ انسدادی خواب باشد. در این حالت، عضلات گلویتان شل می‌شود و در حالی که خواب هستید، موقتا مجاری هوای شما را مسدود می‌کند. این اختلال می‌تواند سبب بروز مشکلات تنفسی شود و الگوی خواب‌تان را مختل کند.

۷- احساس سوزش سر دل

بسیاری از افراد بعد از خوردن یک همبرگر چرب یا مقدار زیادی پاستا سوزش سر دل را تجربه می‌کنند اما اگر بعد از هر وعده غذایی که می‌خورید دچار سوزش سردل شوید، ممکن است بیماری ریفلاکس معده (GERD) داشته باشید. این اختلال معمولا به عنوان ریفلاکس اسید شناخته می‌شود.

این مواد غذایی را نباید پس از انبه مصرف کنیم

خواص بی‌نظیر انبه | کمک به کاهش وزن با مصرف این میوه

سلامت قلب را با مصرف این ماده خوشمزه تضمین کنید

اگر زیاد بستنی بخوریم در بدن ما چه اتفاقی می‌افتد؟