آیت‌الله نوری‌همدانی به باکو سفر کرد

آیت‌الله نوری‌همدانی به باکو سفر کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در مراسم استقبال از آیت‌الله‌ نوری‌همدانی، علاوه بر شیخ‌الاسلام آذربایجان
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در مراسم استقبال از آیت‌الله‌ نوری‌همدانی، علاوه بر شیخ‌الاسلام آذربایجان، حجت‌الاسلام علی‌اکبر اجاق‌نژاد، نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان، محسن پاک‌آیین، سفیر و سید ابراهیم ابراهیمی‌نائید، رایزن فرهنگی ایران در آذربایجان و جمعی از ایرانیان مقیم این کشور نیز حضور داشتند.

آیت‌الله‌ نوری‌همدانی در جمع استقبال‌کنندگان، هدف از سفر خود به کشور اسلامی آذربایجان را کمک به تقویت وحدت بین مسلمانان و همبستگی بین دو کشور اعلام و وحدت و اتحاد را نیاز ضروری امت اسلامی و کشورهای مسلمان برای مقابله با دشمنان اعلام کرد.

دیدار با علمای جمهوری آذربایجان و شرکت در نشست اداره مسلمانان قفقاز در مسجد «تازه پیر» باکو با حضور شیعیان این کشور و همچنین دیدار از شهرهای تاریخی شاماخی و گنجه آذربایجان، از برنامه‌های سفر این مرجع عالیقدر شیعه به باکو اعلام شده است.

زیارت مرقد مطهر حضرت حکیمه بنت موسی بن جعفر (س) در باکو و بارگاه نورانی امامزاده سید ابراهیم ابن محمد ابن باقر (ع) در گنجه، بازدید از مسجد «جمعه» شاماخی، مسجد بزرگ «حیدر»، مرقد نظامی‌گنجوی، دیدار با ایرانیان مقیم باکو و سخنرانی در جمع روحانیون آذربایجان و حسینیه ایرانیان مقیم باکو، از دیگر برنامه‌های آیت‌الله نوری همدانی در سفر به آذربایجان است.

بنابر این اعلام این خبر، سفر آیت‌الله نوری همدانی به باکو به منظور توسعه و تعمیق مناسبات دینی با کشورهای مسلمان توسط سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برنامه ریزی شده است. ایشان پیش از این در همین چارچوب به کشورهای تانزانیا، کنیا و روسیه نیز سفر کرده بود.

انتهای پیام/ک