110 پروژه راهسازی در خراسان رضوی در دست اجراست

110 پروژه راهسازی در خراسان رضوی در دست اجراست

مشهد - ایرنا - مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی از اجرای 110 پروژه راهسازی، ایمن سازی و بهسازی راه ها در این استان خبر داد

به گزارش روز سه شنبه اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، "محمد پارسا" بدون اشاره به اعتبارات پروژه های مزبور گفت: اجرای اغلب این پروژه ها در سالهای گذشته آغاز شده که به علت محدودیت اعتباری نیمه تمام باقی مانده است.
وی با بیان اینکه امسال به رغم محدودیت اعتباری تمام پروژه های مزبور فعال است، افزود: اولویت امسال اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی اتمام پروژه های نیمه تمام راه سازی است.
پارسا با اشاره به مهمترین پروژه های نیمه تمام در دست اجرای این اداره گفت: برنامه ریزی به منظور تکمیل سریع پروژه های بزرگراه مشهد - سنگ بست – فریمان – تربت جام – تایباد –دوغارون با 14 قرارداد همزمان انجام شده و با تقسیم عملیات اجرایی پروژه های مزبور به قطعات مختلف، تکمیل ساخت آن به طور موازی در حال انجام است.
وی اظهار کرد: ساخت بزرگراه شریانی مشهد - تربت حیدریه با توجه به حساسیت های ایجاد شده در زمینه ایمنی و اهمیت ترانزیتی آن، در حال تکمیل است و بهسازی جاده های کبکان - درگز - لطف آباد و مشهد - سرخس و احداث بزرگراه سبزوار - سلطان آباد - دوغایی با شش قرارداد همزمان از دیگر پروژه های اولویت دار در این زمینه می باشد.
پارسا 22 قرارداد احداث راه، 49 قرارداد بهسازی و آسفالت جاده ها و 11 قرارداد روکش آسفالت را از مهمترین پروژه های در حال اجرا عنوان کرد.
وی با اشاره به وجود چهار پایانه مرزی فعال در خراسان رضوی، نقش راه های استان در رونق تجارت و صادرات کالا در کشور را قابل توجه ارزیابی کرد و گفت: ارتقای سطح کیفی راه های شریانی استان در راستای نیل به گسترش زیر ساخت های حمل ونقل و ترانزیت در دستور این اداره کل قرار دارد.
وی افزود: روکش آسفالت محورهای شریانی از جمله بزرگراه کاهک - سبزوار - نیشابور - مشهد، مشهد - چناران - قوچان - فاروج، تربت حیدریه - دولت آباد - باخرز - تایباد در قالب چندین قرارداد، از جمله اقدامات در حال اجرای این اداره در راستای ارتقای سطح کیفی راه های شریانی خراسان رضوی می باشد.
مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، تردد ماهیانه بیش از یک میلیون خودرو در جاده های اصلی استان را مورد توجه قرارداد و گفت: در راستای تکریم زائران حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) و ارائه خدمات بهینه به ساکنان استان، ایمن سازی جاده ها، روکش آسفالت و احداث کنارگذر شهرهایی همچون چناران، فریمان، تربت جام، قوچان و بردسکن از سوی این مدیریت در حال اجرا می باشد.
طول کل راه های استان 20 هزار و 419 کیلومتر است که از این تعداد شش هزار و 266 کیلومتر شهری و 14 هزار و 152 کیلومتر روستایی می باشد.
7489 / 664