آغاز به‌کار خوشرو در سازمان ملل در هفته جاری

آغاز به‌کار خوشرو در سازمان ملل در هفته جاری

همشهری آنلاین: سخنگوی هیأت نمایندگی ایران در سازمان ملل، گفت: غلامعلی خوشرو نماینده جدید ایران در سازمان ملل هفته جاری به نیویورک سفر خواهد کرد. ...
آسوشیتدپرس خبر داد؛
آغاز به‌کار خوشرو در سازمان ملل در هفته جاری ایران > سیاست‌خارجی - همشهری آنلاین:
سخنگوی هیأت نمایندگی ایران در سازمان ملل، گفت: غلامعلی خوشرو نماینده جدید ایران در سازمان ملل هفته جاری به نیویورک سفر خواهد کرد.

به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس غلامعلی خوشرو نماینده جدید ایران در سازمان ملل پس از یک سال خالی بودن این کرسی به نیویورک مقر سازمان ملل سفر خواهد کرد.

همچنین بان کی مون دبیرکل سازمان ملل قرار است عصر روز سه‌شنبه استوارنامه نماینده جدید ایران را دریافت کند.

به گزارش آسوشیتدپرس کرسی نمایندگی ایران در سازمان ملل پس از آن‌که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در آوریل سال گذشته مانع از صدور روادید برای حمید ابوطالبی گزینه اول ایران برای این سمت شد خالی مانده بود. دولت ایران در نهایت غلامعلی خوشرو را به عنوان نماینده جدید برای اعزام به نیویورک معرفی کرد.

این خبرگزاری به نقل از حمید بابایی سخنگوی هیأت نمایندگی ایران در سازمان ملل، گزارش داد که خوشرو هفته جاری به نیویورک سفر می‌کند.

به گزارش ایسنا،‌ رسانه‌های آمریکایی و کارشناسان پس از آنکه دولت آمریکا از صدور روادید برای حمید ابوطالبی ممانعت به عمل آورد اعلام کردند آمریکا به عنوان میزبان کشورهای عضو سازمان ملل موظف است برای نمایندگان تمام کشورهای عضو روادید صادر کند و عدم اعطای آن خلاف تعهدات بین‌المللی آمریکا است.