اتاق بازرگانی هند: هند در اجرای خط لوله صلح منتظر پاکستان نمی‌ماند

اتاق بازرگانی هند: هند در اجرای خط لوله صلح منتظر پاکستان نمی‌ماند

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از دیلی تایمز، آسوچام، انجمن اتاق بازرگانی و صنعت هند، از دولت این کشور خواست با واردات گاز از
به گزارش خبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از دیلی تایمز، آسوچام، انجمن اتاق بازرگانی و صنعت هند، از دولت این کشور خواست با واردات گاز از ایران از طریق آب های بین المللی، پاکستان را در تأمین انرژی خود دور بزند.

همچنین بخش صنعت این انجمن به دولت هند پیشنهاد داد تا با امضای توافقات اعمال تعرفه‌های ترجیحی مبادلات تجاری این کشور با ایران را افزایش دهند.

این انجمن تأکید کرده است که با لغو تحریم‌ها هند این فرصت را خواهد داشت تا با ایجاد یک خط لوله انتقال گاز زیر آبی گاز ایران را به بندر پوربندر در ایالت گجارات این کشور منتقل کند و پاکستان را دور بزند چرا که این کشور طی سال های گذشته به نقطه بحرانی در توسعه پروژه های انتقال گاز از ایران و ترکمنستان تبدیل شده است.

پروژه انتقال گاز ایران-پاکستان و هند به دلیل مشکلات موجود هنوز به نتیجه نرسیده است و پروژه انتقال گاز تاجیکستان، افغانستان، پاکستان و هند نیز هنوز آغاز نشده است.

این انجمن تأکید کرده است که با اجرای این خط لوله هند می تواند روزانه بیش از 31 میلیون متر مکعب گاز از ایران و از طریق دریا دریافت کند.

انتهای پیام/